Hjælp: Ikke ændre URL

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej Udviklere!

Jeg har et "lille" problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Når man er logget ind på www.net-planet.dk og så trykker videre fra online siden så bliver man automatisk logget af fordi URL'en bliver ændret.

Så mit spørgsmål er:
Hvad skal man gøre for at URL'en ikke ændre sig når man går fra onlinesiden til en anden side, når man er logget på/online.

Når man er på onlinesiden er URL'en: http://www.net-planet.dk/online.asp?name=Kasperny

Og når man så går over til en anden side fxs. Min Profil så skifter URL'en til dette: http://www.net-planet.dk/profil_online.asp

17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er mere til PHP, men ved da at sessions i ASP virker på stort set samme måde:

Eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

I ovenstående har jeg selv valgt navne og værdier, samme kan du gøre efter behov

For at fjerne alle data fra en session:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2008 14:54 af Bruger #10572
Det letteste er at lave en fil der tjekker for dig, og hvis ikke man er logget ind, redirecter den til en anden side.. Den fil skal så bare inkluderes i toppen af alle de filer du vil have sikret ;) Det sparer en masse liniers kode ;)

Hej Kasper,
gem da brugerens informationer i en session :)
Er ikke lige sikker på hvordan man gør i ASP, men er sikker på der er nogle ASP gutter/gutinder herinde der lige kan give en hånd med det :)

Lasse: Skal jeg sætte den kode ind på den side der kommer frem lige når man er logget ind eller hvad?

Martin Askjær Kristensen: Det har jeg læst.

PS. Tak for jeres hurtige svar!

Når du logger ind så sætter du en session

Session("logget_in") = 1;

Så kan du lave en if-else til at tjekke om man er logget ind

If Session("logget_in" = 1 Then
// Gør/Vis noget hvis du er logget ind
Else
// Gør/Vis noget andet hvis du ikke er logget ind

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2008 15:27 af Bruger #6559
Okay prøver jeg lige.

Okay prøver jeg lige.

Jep, ligesom Martin siger; Check på hver side om man er logget ind og brug derefter oplysningerne. Man skal jo ikke kunne se en side der kræver login, hvis ikke man er logget ind.

Simon: Det har jeg også gjort den ligger i design_start_online.asp så jeg includre bare den fil på alle de sider den skal sikkre.

<< < 12 > >>
t