Hvordan importeres Excel-grafer på en plakat?

Tags:    diverse

Hej alle.

Jeg ved at dette er et tryk-sprøgsmål og ikke et web-spørgsmål, men jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe alligevel.

Jeg skal lave en super-nørdet plakat, og der skal være noget i retning af fire forskellige grafer med på denne plakat. Graferne er mostly lavet i Excel, men også nogle er lavet i et program, der hedder SigmaPlot?!

Er der nogen der ved, hvordan jeg får er "billede" fra Excel over i enten Photoshop eller InDesign?
-ja eller hvilket som helst andet program, der kan hentes ind i enten Photoshop eller Indesign...?

Jeg er lidt meget lost her, så al hjælp er meget velkommen.

Mvh.
Bimbom

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved ikke om det er noget man kan i alle versioner af excel, men i den version jeg har kan jeg blot højreklikke på grafen og sige kopier og derefter kan jeg indsætte det i et hvilket som helst program ved hjælp af sæt ind.

Hvis det ikke virker kan du jo altid bruge print screen til at tage et billede af grafen også klippe alt rundt om væk i et billede behandlingsprogram.

Hvis du laver selve boxen med grafen kæmpestor og exporterer det hele som HTMLmappe, så laver den en PNG som er rimelig stor i den imagemappe som følger med HTMLfilen.
Jeg har lige exporteret en graf i 2000x600 pixels

Kære Bimbom!

Håber du fik løst til problem .. men hvis du oplever det anden gang:

Hvis du alligevel har InDesign og er inde i den grafiske verden, burde du have et program som Acrobat?

Med denne kan du generere professionelle PDF'er til tryk.

Altså: Du eksporterer din Excel fil som en PDF, som du efterfølgende kan placere i InDesign som om det var grafik. Det smarte her er, at det er vektoriseret, så du får ikke problemer med pixelering og andet grimt.

Hvis du vil lege med farver og andet sjovt kan du ligefrem åbne PDF filen i Illustrator og redigere i farver, skrifter m.m. i PDF'en.

Hvis du ikke har Acrobat kan du med div. plugins skabe en PDF alligevel.

Held og lykke

Mvh
Anette

Jo det virker skam, men på den måde får jeg grafen ind som 72dpi- og derved bliver den meget lille, når den kommer ind på en plakat, som jeg skal have i 150-300 dpi.

Joh, men i dette tilfælde, kan jeg ikke lige bruge det tip, da disse grafer allerede ER lavet, og de er ret komplicerede, så jeg kan ikke så godt bede kunden om, at lave dem om.

Jeg synes også bare, at det er dybt mystisk, at den overgang fra Excel til et billede-format slet ikke kan lade sig gøre!?

Du skalerer boxen inde i Excel, så den fylder den størrelse du vil bruge udenfor Excel, og så laver du GemSom html, så lægger den en png med grafen i den størrelse som du ser i Excel.

håber det løser det.

hmm...
det lyder interessant.
Tak for hjælpen... Skal nok lige vende tilbage med point, når jeg har set om det virker. :)

Ja, det er sørme smart...
Jeg har fået at vide, at jeg bør have programmet, men... det lader vente på sig- og jeg har ikke meget erfaring i at bruge det, men det kan jeg vel lære.

Jeg løste problemet ved, at kunden selv lavede en pdf, som jeg så kunne bruge. :)

t