Min nye header - jeres mening?

Tags:    grafik webdesign

Hejsa, jeg fik lige lavet en ny header til min nye hjemmeside, så jeg ville lige høre hvad i synes om den. :-)

Link til header:

http://img392.imageshack.us/img392/8493/header3copyqh7.jpg

9 svar postet i denne tråd vises herunder
8 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes den er helt utrolig flot!

Men er du ikke nervøs for om den er for høj- at der går for lang tid før brugeren kommer til dit reelle indhold?

Jeg har selv en høj header, så jeg skulle nødigt snakke. :)

Den er nok en smule for stor efter min smag. Men den er vært fald i den tunge ende. Både tung grafisk og tung at loade. Også for opløsningen. Det er ikke særlig polisitivt at hvis man besøger en webside med en 1024*768 opløsning, så ser man kun headet i første øjekast, og må scrolle til at nå indholdet.
Btw. skal du huske at beskærer headet inden du sætter det op, da det ellers vil fylde overflødigt meget.
Men flot er den. Teksten "Designiac" er efter min smag lidt for voldsom, men når det er sagt så syntes jeg det er flot, og vært fald meget flottere end det du har nu.

Men vedrørende banner vil jeg lige sige at når jeg plejer at lave en hjemmeside, så forsøger jeg altid at få head+menu til at fylde mere end 200, og alle helst lidt under 150px

Hej Designiac,

Nice, nice! Jeg syntes at det er virkelig nice.
Ved ikke om det passer helt til et tutorial site, eftersom at det her er indholdet der skal være det bærende og ikke layout/følelser.

Jeg syntes IKKE at den er for høj, til en introduktions starts side, hvor det er blikfang der skal sælge, fremfor indhold. Lav en special banner til undersider med indhold.

Med venlig hilsen
Ieet

Jeg syns det meget flot ud.

Om det er for stort kommer jo an på hvordan resten af hjemmesiden ser ud.

Jeg synes størrelsen er fin

Der er ikke rigtig noget der kan beskæres og det hele passer meget godt sammen

Jeg tror baggrund ville se elendig ud hvis man lavede skrift størrelsen mindre og headeren mindre

Farverne passer fint sammen, men pas på det ikke bliver ALT for iøjefaldende, for det er vel indholdet på dit site der tæller?

FLOT, du kan evt. Du kunne godt lave lidt effekt på teksten (sæt den ind i billede, skriv den ikke på i dreamweaver), men de simple hvide tekst er da også rigtig flot og passer egenligt godt til billedet, men ellers rigtig flot.

Fin designidé, intet ondt der.

Mine kommentarer ville lyde:

1. "DESIGNIAC" fonten / skrifttypen / skriftdesignet kunne godt være mindre og udtrykke samme etikette el. stilethed som du flot udtrykker med ørnen og ørnens samspil med den lidt trashede baggrund. For mig gør den lidt for "krystal-inspirerede" effekt på teksten, din hjemmeside en smule mindre indbydende.

Råd:

Du kan anvende følgende fonte:

- Navis
- Anniversary
- Bedste valg tror jeg vil være , hvor du skriver det hele med småt, konverterer det til lines og rykker "g"-eten smule nedad og giver den samme blå nuance.

2. Navigationsbaren:

1. Medmindre du virkelig, virkelig, virkelig, virkelig! elsker krystaleffekten (eller som nogen måske vil kalde glas-effekt, meh), så ville jeg måske istedet bare lave en blå rektangel med runde kanter med en opacitet / gennemsigtighed på ca. 50%.

1a. Du kan sagtens bevare skrifttypen og den hvide farve, men følger du (1), så kan du lave skriften en smule mindre og separere dem med en " | ".

3. Rammen som helhed.

1. Meget flot med ørnen og effekterne som sagt før. Jeg ville nok gøre rammen en anelse mindre, måske med en tykkelse på maks. 3.

Håber ikke jeg træder nogen over fødderne, synes at designet er rigtig godt imho. ^^

http://img516.imageshack.us/my.php?image=designiactc7.jpg

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2008 16:42 af Bruger #13862
Det er meget flot avet, men hvis jeg var dig ville jeg tage glaseffekten øverst og få den til at følge kanten helvejen rundt, og så måske sættwe opacaty lidt ned på den nederst del af det, så det jævner lidt mere ud, og ellers har jeg samme mening om højden, den skal justeres lidt...

:)

Jeg synes den er helt utrolig flot!

Men er du ikke nervøs for om den er for høj- at der går for lang tid før brugeren kommer til dit reelle indhold?

Jeg har selv en høj header, så jeg skulle nødigt snakke. :)

Hmm.. Jeg tror et eller andet sted også at det er vigtigt at fange brugeren med sin header, så han/hun bliver interesseret i sidens indhold - så det gør nok ikke så meget hvis den er lidt høj? Min sides primære indhold vil være danske tutorials - og så er det jo vigtigt hurtigt at vise hvad man kan. Jeg har allerede 1 enkelt som test på min slet-ikke-færdige-side, www.designiac.dk ;)

Men jeg vil tænke over det, måske er der andre som også mener den er for høj?

Indlæg senest redigeret d. 27.05.2008 20:14 af Bruger #13757
t