Vi er nået ganske langt, men endnu et halvt års tid fra at det kan gå fra fritidsprojekt til rigtigt firma med indtægter!
Vi skal bruge en (måske to) der kan programmere C++.
Her er en kort beskrivelse:
Mapzter ønsker at være, det verdensomspændende websted, hvor man køber sælger og lejer bolig og fast ejendom. Præsentationen vil være på et dynamisk kort som f.eks. google maps.
Som følge her af bliver Mapzters primære fokusområde ejendomsmarkedet, hvor den geografiske placering af det hus man søger er alt afgørende for valget.
På sigt ønskes opbygget en vendensomspændende emnebaseret søgemaskine. En form for personligt kort, hvor i princppet hvad som helst kan afmærkes lige fra billigste produkter og anden emnebaseret information som f.eks. af leksikal karakter, til vejrudsigter, havnepladser, koncerter og ”her bor jeg”. Dette kan eksempelvis gøres ved at tilllade 3 parts ”plugins” som man kender det fra Facebook.
Søgerobotten (webminer/crawler) til indsamlig af data vil være tilpasset det enkelte websted således den ”forstår” hvad den indekserer og i øvrigt kan navigere webstedet som en browser om nødvendigt.
Mapzter er med andre ord en søgemaskine på linje med Google men med en ganske anden tilgang til søgning og derfor er de to ikke umiddelbart konkurrenter.
Kontakt på mail eller her hvis du er interesseret.
Min mail burde stå på min profil!
-Martin Lütken
Indlæg senest redigeret d. 27.05.2008 17:04 af Bruger #13823