Save (Ikke save as..)

Tags:    delphi

Hej udviklere :)

(Note : Hvis antallet af points er unfair, så fortæl det venligst. Jeg kender endnu ikke værdien af dem :)

Jeg sidder og arbejder på en kode-editor. Hertil er der naturligvis tilknyttet en 'Save as..'-funktion, og den virker perfekt.

Mit problem består i, at lave en 'Save'-funktion. Dvs. en funktion, som overskriver den allerede gemte funktion.

Jeg havde forestillet mig en variabel, der blev true, når jeg allerede havde gemt filen vha. 'Save as..'. Dermed kan jeg tjekke, om den skal frembringe en 'Save as..'-dialog, eller blot overskrive, når brugeren vælger 'Save' i min menu.

Men hvordan overskriver jeg den aktuelle fil ?

På forhånd tak for svar :-)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bare Memo1.Lines.SaveToFile eller hvad du nu bruger...
den overskriver selv den gamle fil...
_______________________________________
-----------------------{ nife}------------------------_______________________________________



Hmm tror du skal bruge Memo1.lines.savetofile(memo1.caption); for at det virker.
Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##
---------------------------------------------------------------------------



Her har du et eksempel, som jeg selv bruger til min teksteditor:

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber det kan bruges ;)

Øhh.. Har du glemt denne tråd??!


Det lader til at du har glemt tråden, eller bare ikke gider at uddele point, efter du har fået svaret! Hmm..



På samme måde som når du gemmer en ny fil!
Nu ved jeg ikke hvilken form for fil du gemmer! Er det en ASCII fil eller en binær fil? Er det på den gode gamle måde eller den nye måde i Delphi du gemmer filen?



Her har du et eksempel, som jeg selv bruger til min teksteditor:

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber det kan bruges ;)



Her har du et eksempel, som jeg selv bruger til min teksteditor:

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber det kan bruges ;)


Øhh.. Har du glemt denne tråd??!



Her har du et eksempel, som jeg selv bruger til min teksteditor:

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber det kan bruges ;)

Øhh.. Har du glemt denne tråd??!

Det lader til at du har glemt tråden, eller bare ikke gider at uddele point, efter du har fået svaret! Hmm..


Det er jo slet ikke sikkert at han kan bruge dit svar... Måske skulle du spørge om det før du bliver sur over, at han ikke giver points :)

/Mads



Så ville det nok være en idé at skrive, om han kan bruge det eller ej.. Og jeg sagde ikke noget om, at det var mig, der skulle have pointene, det kunne ligeså godt være alle andre!!



t