MySql Output i en tabel

Tags:    php

Hey derude!

Jeg har gang i noget halløj med at lave en smart skema system som jeg kan bruge til skoleskema men jeg har længe gået og pillet med php og mysql men har squ stadig ingen anelse om hvordan jeg skulle lave et skema i det.

Jeg startede oprindeligt med noget i stil af at jeg havde 5 tabeller mandag,tirsdag osv.

Et lille eksempel på en metode jeg også har prøvet men ikke er særlig køn.. Kan også ses her: http://buch90.dk/test.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Hver tabel havde jeg 9 tabeller en id og 8 timer.
Men det system fungerede ikke helt da det blev noget bøvl at skulle lave enkelt links til det enkelte skema.

For det er meget smartere end det jeg bruger nu hvor jeg bare åbner en fil har et script til at sætte en tabel og timer ind og så gemmer filen.

Kort sagt en smart måde at putte nogle data fra mysql ud i en tabel (På en pæn måde).

Mvh Buch

Indlæg senest redigeret d. 26.05.2008 21:07 af Bruger #13723
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
den letteste måde at lave en tabel(HTML), er at sørge for at det resultat man får fra sin query er row col ordered og ikke col row ordered eller tilfældigt ordered.

Det kunne blandt andet opnås ved at du havde en tabel med 3 kollonner(timeid,dagid,v), hvor hver time har et id(1-9)
og hver dag havde et id(1-7), v er så hvad end du skal den dag.
Fold kodeboks ind/udKode 

Ovenstående er pseudokode skrevet direkter i dette tekst felt så tager forbehold for fejl :)

PS, en tabel har ikke tabeller i sig den har kollonner/felter, og datarækker/tupler med værdier for hver af kollonerne.

Indlæg senest redigeret d. 26.05.2008 22:31 af Bruger #5620
Hmm forstår godt hvad du i store træk mener men koden virker smart. Men jeg selvom jeg har kigget den igennem for fejl sys ikke rigtigt det giver mig noget output.

t