Tags:
.net
Hej!
Jeg er i den (heldige?) situation at skulle benytte mig af en WebBrowser komponent i en applikation - tricket er at jeg skal loade en side med an Java Applet på...
Det skulle der jo ikke være nogen ben i... men det er der altså nu engang på min desktop som kører Vista 64bit. Når jeg loader siden mener den ikke at jeg har java installeret og jeg bliver bedt om at gøre dette - trykker jeg videre, installer osv osv så mener java installeren at jeg har java installeret :s.
Åbner jeg Internet Explorer (32bit) normalt og loader siden så virker det som det skal, bruger jeg derimod 64bit udgaven så giver det samme uheldige forestilling.
Jeg har prøvet i VS2008 at sætte den til at kompillere det hele til en x86 CPU og dette giver ingen ændring. Jeg har også prøvet at bruge COM webbrowser componenten i stedet men dette giver også samme resultat.
Alt dette jeg har gjort virker ganske fint på min bærbar der kører 32bit XP, men altså ikke under 64bit Vista og så vidt jeg kan snaske mig frem til er det 64bit delen der giver problemet. Det sjove er bare at andre applikationer som f.eks. phpcoder 2008 ikke giver mig dette problem og disse skulle gerne benytte sig af nøjagtig samme fremgangsmåde.
Er der nogen der ved hvad det er der er skyld i dette og hvordan jeg kan løse det?
Tak
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Hej Kaare,
Et rent gæt; geninstaller Java Virtual Machine på Vista b64.
Med venlig hilsen
Ieet
0
Hey Ieet.
Det var da en idé, desværre gav det samme resultat. Jeg afinstallerede alt Java relateret som var installeret. Gik derefter (I IE 64bit) til en side med et java applet på, installerede Java. Efter installationen blev pladsen hvorpå appleten skulle have været sort. Jeg prøvede at restarte IE, men igen blev jeg bedt om at geninstallere Java.
Jeg tror faktisk slet ikke at Java kan køre i IE 64bit (og det er jeg for så vidt os lidt ligeglad med, jeg bruger ikke IE som min normale browser) - så mit egentlige spørgsmål er egentlig hvordan jeg er sikker på at den webbrowser kontrol jeg benytter I mit program bruger 32bit udgaven i stedet. Som sagt har jeg set andre programmer gøre dette, så det må jo være muligt.
0