Søger spil udviklere.

Tags:    snak

Hej.

Mit navn er Michel, jeg er 31år. Jeg startede et spille projekt op for noget tid siden, hvor alt kørte på skinner og var tæt på at lykkes. Jeg havde skaffede sponsore til alt vores software samt træning til de medarbejdere der var med på spillet "14stk", og som ville følge med i udviklingen af nyt software. Vi havde fået udviklet vores egen game engine, som jeg stadig har, og fået lavet en demo level som vi fik vores sponsorer til softwaret i hus med. Vi fik lavet en aftale med nogle folk fra Egmont af, som var intresseret i at kigge på vores forretningsplan når vi var klar. Vi fik aftalt at få lavet en ny demo level med lidt flere funktioner inden vi ville fremvise for Egmont, da vi havde en forretningsplan på 4års udvikling til små 16mill i omkostninger. Jeg skaffede noget kontakt med I/O Interactive som hjælp os med nogle enkelte spørgsmål m.m til vores game engine, og nogle af de tunge drenge i industrien her i Dk var inde og hjælpe os med kontakter og forbindelser. Det skulle dog ikke gå bedre, at da jeg havde lavet vores nye demo level, med forskellige elementer til at vise game enginens funktioner, trapper, elevatorer, inde/ude lys, vand m.m. Min programmør kontaktede mig dagen efter og havde en dårlig nyhed. Han var blevet headhuntede til et job i Japan med at udvikle Playstation 3 spil inden konsollen var lanceret. Han var blevet tilbudt en halv årsløn om mdr derovre, så han flyttede hele sin familie til Japan. Han var var ked af at hoppe fra vores projekt, og han gav mig alle rettighederne til enginen og det hele, og håbet jeg stadig kunne få min drøm opfyldt. Jeg søgte forgæves 1års tid efter en ny programmør der kunne samle værket op og kunne videre udvikle på det, da jeg ingen kode egenskaber havde selv på det tidspunkt. Efter en 4-5 andre programmører havde kigget lidt på det hele, og fundet ud af de ikke rigtig kunne lave videre på koden, da de ikke helt havde kompetancen til det. Samtidig kom lanceringen af mange af de nye store engines. Unreal, crytek m.m, og da jeg stadig ikke var kommet videre i min søgen, måtte jeg se mig slået, og luk projektet ned.

Jeg har holdt mig lidt væk fra spille industrien i noget tid efterfølgendne, da jeg lige skulle slikke mine sår rene. Jeg har i mellemtiden lært mig selv at kode, og beskæftiget mig i en lidt anden boldgade dog. Dertil har jeg stadig drømmen og dedikationen til at vil ha udviklet et spil. Jeg er så småt ved at planlægge et nyt forsøg, og med al min viden og kontakter fra sidste forsøg, føler jeg mig yderst rustede til opgaven, selvom man har alle odds imod sig, da de store firmaer sidder godt på market idag. Dertil kender jeg mange i spille verden og kan få stor hjælp stillet bag projektet.

Jeg har besluttede at lease en game engine denne gang, og har allerede snakket med et firma, som vil stille en super game engine til rådighed, som har alle de funktioner man ku drømme om. Jeg har sendt papirerne afsted med underskrift og sådan, og får sendt enginen ligeså snart de papir ankommer til usa. Jeg holder kortene tæt ind til livet her med mange ting, men enginen er top kvalitet og supporter flere platforme.

Selve projektet vil jeg ikke komme nærmere ind på her, men kan tilføje at det er et nyt projekt der blir startede op her, hvor det blir bygget småt, og senere kan videre udbygges. Detailjerne skal jeg nok komme dybere ind på hvordan det kan lade sig gøre, hvis det er et projekt der lyder intresant.

Jeg søger mennesker der kunne være frisk på at hoppe med på det her projekt. Jeg søger kun dedikeret folk som vil lægge energi i det her projekt sammen med mig. Der er ikke nogle lønninger og ingen garantier, men til gengæld er der rig mulighed for at sætte sig stabilt i projektet, og selv være med til udviklingen fra start af. Jeg skal lige tilføje jeg ikke er en wannabe med en tossede plan uden nogle form for fremtid i sigte, jeg har mange forbindelser og hjælp som kan benyttes til dette projekt, samt enginen kommer med fuld support, developer forum osv. Så projektet vil ikke komme til at tage den samme tid som sidst da alt engine er klar til kamp fra start af.

Skulle dette ha fanget din/jeres intresse, og har du/i nogle egenskaber indefor 2d/3d, animationer, programmering, eller andet du føler kunne bidrage til dette projekt så er du/i velkommen til at kontakte mig. Jeg er især på udkig efter en lead programmør, som kan være den hovedeansvarlige for game enginen, og holde overblikket på engine siden. Lad mig hører fra jer, så ser vi hvad det bringer med sig.

Med Venlig Hilsen
Mwm

Mail: mwm77@msn.com

P.S Kun seriøse henvendelser...

Hej Mwm,

Første spørgsmål vil være om det er et lønnet job?

Med venlig hilsen
Ieet

Det ville være dejligt med lidt mere info, da jeg ikke regner med at du er ved at lave en hel statshemmelighed kander vel ikke ske noget i at sige hvad spillet er programmeret i, og måske nogle hovedtræk....

(Tror BTW. ikke at vi har mange virkelig pro spilprogrammører herinde, men ved det ikke...)

han siger jo faktisk der ikke er nogle lønninger.

Du skal være velkommen til at køre projektet gennem os, hvis det eventuelt kunne være interessant;

http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=5&t=1455

http://forum.unity3d.com/threads/73252-Power-your-game-or-3D-app-with-the-LoveMyHome-Platform

send gerne en mail på ferdinand@lovemyhome.dk, hvis der kunne være interessant?

t