hvad skal jeg så nu?

Tags:    c++

Nu har jeg lært det helt basale i c++, og jeg vil gerne videre.

har kigget på nogle tutorials til nogle api'er, men jeg syntes det er lidt for avanceret.

Det jeg godt kunne tænke mig var en bog/artikel/ting/et eller andet/noget/osv... om de mere avancerede ting i c++, og nogle teknikker man kan bruge når man koder.

35 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Projektet har (mindst/default) to konfigurationer, en debug som bruges under udvikling og release der bruges ved frigivelse til slutbrugeren.
Ved at sætte hak de to steder fortæller du code::blocks at den skal medtage filen når den bygger.

ok... er det så fordi at man ikke skal det med include filer eller hvad?

Ja, include filer skal ikke inkluderes af kompileren under oversættelse, så du skal ikke have de X'er

Ok... så har jeg vist fået svar på alt, Tusind tak alle :D

Jess: Jeg kan ikke få Q4 til at virke, da den kommer med fejlen at den ikke kan finde q4core.dll er det fordi jeg har linket forkert (hvilket jeg tvivler på)

Du skal have en environment variabel, der hedder QTDIR, den skal pege på din Qt installation fx C:\Qt\4.3.3. Qt libraries ligger under %QTDIR%\bin og det burde den efterfølgende kunne finde ud ellers så kan du eventuelt udvid din path med %QTDIR%\bin, men du skal *ikke* begynde at kopiere Qt Dll'er rundt på disken, så kan du få problemer hvis du fx opgradere til en nyere version senere!

t