ok... jeg vil prøvet at kigge på det, syntes bare at både opengl og windows api er ret svære at starte med på grund af alt den kode der skal til bare for at lave et vindue...
Da jeg startede med at lære Direct3D sagde jeg nøjagtig det samme.
fik at vide at det ikke var nødvændigt at huske koden, og kunne skrive den selv, men at jeg kunne nøjes med at lære at forstå hvordan den fungere så jeg ville være istand til at ændre de ting jeg måske får brug for at ændre.
jeg er ikke sikker men jeg tror at det samme gælder for windows/openGL API.
når jeg laver noget i Direct3D kopiere jeg bare "vindue koden" og ændre de ting der nu skal ændres, og går igang med selve programmet.
jeg er sikker på at når man har arbejdet med det i et stykke tid vil man kunne srive koden selv alligevel!
jeg er selv en noob, og du er sikkert bedre til C++ end mig, men håber da alligevel at det kunne hjælpe lidt til at gøre windows APIen mere overskuelig!
-Craksy