hvad skal jeg så nu?

Tags:    c++

Nu har jeg lært det helt basale i c++, og jeg vil gerne videre.

har kigget på nogle tutorials til nogle api'er, men jeg syntes det er lidt for avanceret.

Det jeg godt kunne tænke mig var en bog/artikel/ting/et eller andet/noget/osv... om de mere avancerede ting i c++, og nogle teknikker man kan bruge når man koder.

35 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes at du skal kigge på cplusplus.com og se under tutorial. Den er rigtig god og intruducere "svære" ting som classes og pointers.

Men vil egentlig bare foreslå dig at gå igang med et program, det lærer man rigtig meget af!

Jeg vil anbefale at du begynder at lave nogle små applikationer og får noget erfaring med sproget. Så kan du kigge på hvordan man laver grafiske brugergrænseflader. Her kan du foreksempel kigge på det gratis framework fra Trolltech, der hedder Qt.

http://trolltech.com/products/qt/

Det er et 100% objekt-orienteret framework og er virkelig lækkert at arbejde med.

Herudover får du nok også brug for at se lidt på hvordan man tilgår en database. Dvs. hvordan du henter og gemmer data i en database. Dette kunne fx være med Microsoft ADO (MDAC).

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=6c050fe3-c795-4b7d-b037-185d0506396c&displaylang=en

Hth

ok... jeg vil prøvet at kigge på det, syntes bare at både opengl og windows api er ret svære at starte med på grund af alt den kode der skal til bare for at lave et vindue...

Da jeg startede med at lære Direct3D sagde jeg nøjagtig det samme.
fik at vide at det ikke var nødvændigt at huske koden, og kunne skrive den selv, men at jeg kunne nøjes med at lære at forstå hvordan den fungere så jeg ville være istand til at ændre de ting jeg måske får brug for at ændre.
jeg er ikke sikker men jeg tror at det samme gælder for windows/openGL API.

når jeg laver noget i Direct3D kopiere jeg bare "vindue koden" og ændre de ting der nu skal ændres, og går igang med selve programmet.
jeg er sikker på at når man har arbejdet med det i et stykke tid vil man kunne srive koden selv alligevel!

jeg er selv en noob, og du er sikkert bedre til C++ end mig, men håber da alligevel at det kunne hjælpe lidt til at gøre windows APIen mere overskuelig!

-Craksy

Anbefalinger af bøger:
Herb Sutter: Exceptional C++, More Exceptional C++
Scott Meyers: Effective STL, Effective C++
Vandevoorde + Josuttis: C++ Templates - The complete guide

Alle rigtigt gode bøger.

Desuden kan Boost: www.boost.org varm anbefales mht. til kode biblioteker, da de indeholder rigtigt meget af høj standard.

Endelig kan jeg tilføje wxWidgets, hvis du gerne vil have GUI, men QT kan man da også bruge :-)

-Martin L

Jess: Jeg kan ikke få Q4 til at virke, da den kommer med fejlen at den ikke kan finde q4core.dll er det fordi jeg har linket forkert (hvilket jeg tvivler på)

Jeg tror ikke det er under linkning problemet opstår.
Du skal sandsynligvis kopiere q4core.dll et sted hen hvor programmet kan finde den når programmet starter op.
Placer f.eks. dll-filen i samme mappe som .exe filen.

i'll try... :P

Mange mange tak!
(Men er der ikke en smartere måde end at kopiere filerne over i projektet?)

Du kan prøve at kopiere .dll filen over i C:\\windows\\system32 mappen.

ok... jeg vil prøvet at kigge på det, syntes bare at både opengl og windows api er ret svære at starte med på grund af alt den kode der skal til bare for at lave et vindue...

vil også kigge på cplusplus.com ... jeg har brugt referancen derinde, som jeg syntes er god.

Indlæg senest redigeret d. 23.05.2008 14:22 af Bruger #13669
t