Problemer med at finde lydkort

Tags:    diverse

Hej. Jeg har netop fået udskiftet min harddisk med en ny med større kapasitet. Derefer har jeg installeret Vista. Men derefter har jeg oplevet en del underlige ting.
Først og fremmest har jeg oplevet en del uønskede genstartninger, som lige pludselig skete. Men det har den vist stoppet med aat gøre.

Men den anden ting er mit lydkort. Normalt plejer Windows at finde driveren til den af sig selv, men underlignok vil den ikke det denne gang. Jeg har så fundet en driver på producentens hjemmeside, og benyttet den. Og hurra, så virkede det. Men kun for kort tid. Efter at have installeret Messenger og norton på min pc, virkede lyden ikke mere. Har set i enhedshåndtering, men der kan jeg ikke engang se min lydenhed. Og kan derfor ikke få den installeret. Forstår overhovedet ikke hvorfor.
Det er ikke fordi at der er hardware mæssig problemer med enheden. Via en live-cd af linux kan jeg sagtens få den til at virke.

Nogen der har en ide til hvorfor?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, men tror på en måde jeg kender problemet:
Jeg ligger inde med FruityLoops studio, som er et slags mixer program. Hvis det åbnede først, kan jeg ikke afspille lyd fra NOGEN andre programmer. og omvendt, hvis fx iTunes er åbnet, og jeg så åbner Fruityloops virker lyden i FL ikke.... :S

Har fundet problemet. Det var nok faktisk en hardware fejl. Jeg åbnede kabinettet en gang til og pillede lidt med ledningerne,og pludselig virkede det. Forstår så bare ikke hvorfor det så virkede da jeg testede i linux. Men kan være ledningen var lidt løs.

Men ellers tak for hjælpen Jakob. Har bare været lidt hurtig, på grund af at jeg pludselig har fået sved på panden :)

Hehe NP... :P

t