Tags:
php
Jeg vil gerne vide hvordan jeg smider en utraditionel font (Skrifttype)ind på min hjemme side og den også vises på andre pc'er.
Jeg er træt af at den heletiden laver skrifttypen om til New romen (eller noget)
er der en kode jeg kan sætte ind så den for altid har den utraditionelle skrifttype jeg har valgt.
13 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Men at lave teksten om til billede vil være at udelukke mulighed for at blive fundet via. søgemaskine.
I bund og grund er du nødt til at holde alt brødtekst inden for de rammer der nu er, hvis du skal have dit site i søgemaskinerne.
Søg på google for at finde en oversigt over standard fonte der hører med til de forskellige systemer.
Derudover kan du lege med SIFr som er en metode til at embedde andre fonte til dit site. Det er en kombination af flash og javascript. Denne metode skal holdes til små tekststykker og ikke gentages for mange gange på en enkelt side.
Det den kode er gør er præcis hvad Casper foreslog, med at lave teksten om til billeder. Dog vil det (som GNU siger) udelukke at blive fubdet af søgemaskinernes crawl-robotter...
Hvad nu vis man så bare lagde en kopi af sidens tekst i <head> som en META description?
altså man laver teksten om til et billede som Casper foreslog, og så placerer man også teksten i et meta-tag. Det burde man da kunne gøre nemt med PHP, isser hvis teksten alligevel ligger i en MySql database. På den måde vil siden stadigvæk dukke op på søgemaskinen.
Bare placer:
<META NAME="Description" CONTENT="Her skal din tekst så være" />
I dit <HEAD>
Sagen er jo den, at man ikke kan se en skrifttype, man ikke har. Derfor er der ganske enkelt ikke andet for, end at opgive brugen af utraditionelle fonte.
0
Ja, det er udelukkelse.
Det kan dog hjælpe lidt på søgemaskinerne hvis der bliver sat en beskrivende alt tag på.
Dog er dette absolut ikke en god løsning.
0
Det går ikke at lave det om til et billede da teksten skal kunne ændres heletiden af en amatør
Jeg har haft en kode som bruger den font der er i samme mappe.
0
Er der ikke en bid afdenne kode man kan bruge til det?
<?php
extract($_GET);
/*
if($tekst1 == "")
{
$tekst1 = "Hej";
}
if($tekst2 == "")
{
$tekst2 = "Farvel";
}
*/
header ("Content-type: image/jpg");
$img_handle = ImageCreateFromJPEG('billedebg.jpg');
$font_farve_dato = ImageColorAllocate ($img_handle, 255, 255, 255);
ImageTTFText ($img_handle, 17, 0, 18, 153, $font_farve_dato, "ariblk.ttf", $dato);
$font_farve_entre = ImageColorAllocate ($img_handle, 24, 93, 232);
$tekst2 = "Entré " . $tekst2 . ",-";
ImageTTFText ($img_handle, 18, -35, 190, 110, $font_farve_entre, "ariblk.ttf", $tekst2);
ImageJpeg($img_handle);
?>
0
Det vil aldrig have samme effekt.
Det vil selvfølgelig hjælpe lidt på det, men det er jo ikke optimalt, og hvad hvis dine brugere vil kopiere noget tekst?
Det kan de jo ikke da det er et billede..
0
Tja, jeg kan ikke komme i tanke om en bedre måde at gøre det på.