SE eller EE

Tags:    java

Hej. Jeg har besluttet mig for at lære java.

Kan bare ikke finde ud af om jeg skal bruge EE eller SE??

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Andreas,

Du kan lige så godt starte med EE.
Der er extra features, så defor vælger EE med mindre du mangler plads. Det har ikke den store betydning for dig, med mindre du vil lave specielle applikationer - hvor SE versionen vil begrænse dig.

Ja, det er ligegyldigt til du er uber Java Hæj, hvad du vælger. EE er dog det sikre valg.

Med venlig hilsen
Ieet

Fra java.sun.com:
Java Platform, Standard Edition (also known as Java 2 Platform) lets you develop and deploy Java applications on desktops and servers, as well as today's demanding Embedded and Real-Time environments. Java SE includes classes that support the development of Java Web Services and provides the foundation for Java Platform, Enterprise Edition (Java EE).

Og samme sted:
Java Platform, Enterprise Edition (Java EE) builds on the solid foundation of Java Platform, Standard Edition (Java SE) and is the industry standard for implementing enterprise-class service-oriented architecture (SOA) and next-generation web applications. The SDKs contain Sun GlassFish Enterprise Server, previously named Sun Java System Application Server, and provide support for Java EE 5 specifications.

Så du skal have SE under alle omstændigheder.
EE skal du kun bruge hvis du skal lave server apps eller web.

ok, tak for svarene :D

t