Undlad at loop et id!

Tags:    php

Hej derude

Jeg prøver at lave en slectbox, så når man har valgt et bestemt id f.eks. www.kagefar.dk?id=2, så undlader den at loope det valgte id, samt under parent id'er.

Nedenfor ses koden.
Fold kodeboks ind/udKode 

har prøvet med f.eks. if($_get[id] != $now_row[category_id]){(..)} nogle steder i koden, men uden held!

Håber i forstår hvad jeg mener

9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Såvidt jeg kan forstå er det det her du leder efter

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis brugeren så siger bla.dk/bla.php?id=2 looper den fra 2 og til 100.

Eller det er måske noget andet du mener?

han kunne også bare skrive en where ind i sin sql

mysql_query("SELECT * FROM vaerumshop_categories WHERE category_id!='".$_GET['id']."' ORDER BY `category_id`");

og

$child_query = mysql_query("SELECT * FROM vaerumshop_categories WHERE category_sub_id=" . $oldID." AND category_id!='".$_GET['id']."'");

Man kunne jo også lade være med at være besværlig og så nøjes med at undlade at kalde funktionen, hvis id'erne matcher.
Fold kodeboks ind/udKode 

Ellers kan man jo dumpe id'et ind i $exclude variablen.
Fold kodeboks ind/udKode 
Men selvfølgelig kun hvis det er implementeret

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2008 01:41 af Bruger #10216
din sql statement skal nok se sådan her ud så:

SELECT * FROM categories JOIN products ON (products.category = categories.id) ORDER BY id DESC

problemet ved at bruge
Fold kodeboks ind/udKode 

er at den bare finder det første parent id (parent id'et fra over-id'et som vi lige har fjernet) og bruger det til et nyt over-id!

den sætning der forstod jeg minimalt lidt af.

Den tager alle tupler i tabellen vaerumshop_categories hvor kolonnen category_id ikke er lig med $_GET['id']

sagt simplere filtrer den tupler med catogory_id lig med $_GET['id'] fra.

Hmm prøver lige igen... jeg ønsker at at lave et tree lignende dette: Tryk på en af kategorierne og se så på Category location, her kan det ses at det valgte id forsvinder i listen samt evt. under rubrikker... http://demo.cs-cart.com/admin.php?target=categories&mode=manage Category location:

din sql statement skal nok se sådan her ud så:

SELECT * FROM categories JOIN products ON (products.category = categories.id) ORDER BY id DESC

Synes ikke rigtig det giver nogen mening!!!

Fandt selv ud af det...

Her er mit færdige script:
Fold kodeboks ind/udKode 

t