hvilket sprog skal man vælge vis...?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Har hørt nogle sige at c++ er for avanceret til almindelige programmer.

For at køre java skal man have viatuel machine.

C# og VB er lavet og microsoft, og jeg syntes det virker som om det er næsten umuligt at arbejde med dem vis man ikke bruger visual et eller andet.

så vis de sprog nu er udelukket hvilket sprog skal man så vælge til et helt almendeligt program?

er c++ slet ikke så avanceret?

Hej Andreas,

Der er også spil med enginen kodet i C#.
Men ja, se spillet bliver sjældent kodet fuldstændig i C++ eller C#. Istedet bliver enginen lavet sådan at den kan forstå et script sprog af en eller anden form (LUA fx.).

Pearl, Delphi, Pascal - er alle ganske fine sprog, men de er ikke benyttet nær så meget. Og de indeholder hver især "forældede elementer". De mest benyttede argumenter er, at folk kan lide syntaksen (oftest ældre folk, som har benyttet dem før andre sprog) eller når tidligre kode er lavet i sproget og man ikke gider at lave det om.

Med venlig hilsen
Ieet

ok :D

ok, er allerede igang med c++ og lidt java...

tænkte bare at nogle måske brugte sprog som perl pascal osv. til helt almendelig programering.

fks. har jeg hørt at når man laver spil koder man for det meste kun motoren i c++ også bruger man et andet sprog til resten. Da jeg ikke har set nogle store spil der krævede java må man jo bruge noget andet???? hvad kunne det foreksempel være, et script sprog eller hvad?

men tror jeg vil tage en pause fra c++ også lære java.

Well...de større titler laves faktisk næsten udelukkende i C++. Ikke kun motoren, og så har de tit deres eget sprog til sådan noget som grafiske brugerflader (til at ændre controls og andre instillinger).

Men den absolut bedste måde at se, hvad de store bruger, er at kigge i deres stillings opslag på de jobs du kunne tænke dig.:
http://www.ioi.dk/recruitment/jobs.htm

Engine programmer:
# Expert in low level and assembler programming
# Proven deep knowledge of C/C++

Tools programmer:
# Proven deep knowledge of C++ or C#.

Audio programmer:
# Skilled in C/C++

Game programmer:
# Must be fluent in C++ (minimum 2 years of programming experience in C++).
# Knowledge of assembler, C and other code languages is an advantage

Jeg arbejder ved http://www.komogvind.dk og her laver vi simplere spil, som alle laves i Java, men der er så også andre systemer, som spillene afhænger af, og de laves i en fandens masse forskellige sprog: C/C++, PHP, JavaScript, Ruby, Bash og sikkert andre jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Indlæg senest redigeret d. 22.05.2008 10:02 af Bruger #2695
<< < 12 > >>
t