hvilket sprog skal man vælge vis...?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Har hørt nogle sige at c++ er for avanceret til almindelige programmer.

For at køre java skal man have viatuel machine.

C# og VB er lavet og microsoft, og jeg syntes det virker som om det er næsten umuligt at arbejde med dem vis man ikke bruger visual et eller andet.

så vis de sprog nu er udelukket hvilket sprog skal man så vælge til et helt almendeligt program?

er c++ slet ikke så avanceret?

Hehe et "helt almindeligt program" kan jo være mange forskellige ting...
Hvis du vil have det let vil jeg foreslå: AutoIt V3. (søg på google. Der er en funktion der hedder GUICreate. Den laver et vindue, men der følger alligevel en manuel med hvor du kan læse om sproget.
Hvis du vil lave et "seriøst" program vil jeg dog foreslå C++. C++ er svært hvis det er det første sprog du lærer. Til gengæld er det et mget stærkt sprog som du kan få til næsten hvad som helst... :)

delphi, forudsat ide'en stadig kan fåes gratis.

Altså ummidelbart handler det vel egentlig om hvad du skal bruge dit program til. C++ er godt til matematiske beregniger, mens Java er godt hvis dit program nemts skal kunne køres på flere platforme (Windows, Mac og Linux)

Hvis du ikke har programmeret før vil jeg klart anbefale java da det er nemt at komme igang med senere når du så har noget kendskab til programmering kan du så gå over i C++.
En god tutorial

C++ er ikke for avanceret til almindelige programmer.. C++ er avanceret nok til almindelge OG avancerede programmer. C++ er, mere eller mindre, kongen af programmeringssprog.

Med det sagt, så er det sandt, at C++ langt fra er det letteste sprog at komme igang med. Java vil være langt lettere for de fleste.

Hej Andreas,

Det kommer meget an på hvad du vil lære og hvad du vil lave. C++ er ikke for advanceret, men hvis du ønsker at lave et traditionelt program interface, er det lidt sværere at få til det. I virkeligheden er der dog ikke megen forskel på om du lærer Java, C++ eller C#. De har hver deres styrker og svagheder.

C++ stærkt til at lave enkle programmer og programstrukturer. Stærkt til at vidrebygge sin viden idet at andre komponenter linkes og benyttes. Svært at få grafiske resultater.

C# stærkt til at lave 2D GUI, næsten alt C++ skal læres også. Hurtigere at programmere i. Sværere at lave pæne og forstålige programmer med, idet at GUI (grafisk user interface) kode er besværlig.

Java er rigtig let at komme igaqng med at lave enkle programmer uden grafisk interface. 2D grafisk interface enkelt at kode selv i eksempelvis swing. Stort API. Svagheden er, at du mangler en del af det grundlæggende som kan laves selv.

Med venlig hilsen
Ieet

Rent sprogmæssigt er C# og Java ens! Så ville jeg hellere vælge C#, det bliver mere og mere udbredt. Der er også et gratis visual studio til at lave C# i, så hvorfor ikke snuppe det med det samme... Efter min mening er C++ ikke det rette sted at starte, det er for svært at komme i gang med og der er overhængende risiko for at du mister modet. Op på hesten og hent det gratis visual studio og start på C#

ok, er allerede igang med c++ og lidt java...

tænkte bare at nogle måske brugte sprog som perl pascal osv. til helt almendelig programering.

fks. har jeg hørt at når man laver spil koder man for det meste kun motoren i c++ også bruger man et andet sprog til resten. Da jeg ikke har set nogle store spil der krævede java må man jo bruge noget andet???? hvad kunne det foreksempel være, et script sprog eller hvad?

men tror jeg vil tage en pause fra c++ også lære java.

C# har den ulempe at det (stort set) kun virker på Windows.
Så Java er, imho, et bedre bud.

C++ og Qt er en god blanding.
Ellers er Java godt :) Du kan også få Qt til Java, kaldet Jambi.

<< < 12 > >>
t