Classes

Tags:    c++

<< < 12 > >>
jeg forstår ikke rigtig classes...
jeg kan godt forstå hvordan man laver dem osv. men jeg kan ikke forstå hvordan de fungere, og hvad nytte de gør!
kan nogen forklare det for mig, eller give mig et exempel hvor det er nyttigt?

jeg håber i kan hjælpe mig!

PS: et lille side spørgsmål: hvordan får man programmet til at reagere ligeså snart du trykker på en knap, og ikke først efter at du har trykket enter (fx. med "getline(cin, variabel)") jeg skal bruge det til nogen menuer

på forhånd: Tak xD

var det meningen at jeg skulle forstå noget af alt det?
jeg tror jeg har brug for en tutorial til classes, og til pointers!

Det vil bestemt være en god idé, men forvent ikke at få en fuld forståelse med det samme. Jeg selv blev først rigtig glad for klasser, da jeg begyndte at lave større systemer (50.000 linjer kode og derover), og var nødt til at have et meget solidt design på plads først. Og klasser med et minimalt ansvar og med mulighed for genbrug er bare rigtigt lækkert at arbejde med.

var det meningen at jeg skulle forstå noget af alt det?
jeg tror jeg har brug for en tutorial til classes, og til pointers!
og måske også macros... har godt kunne tænke mig at finde ud af hvordan man bruger dem. har set nogen eksemlper hvor der er lavet nogen ret fede ting med dem!

på forhånd: Tak xD

Mht. KLASSER så se mit tidl. eksempel med huset. Der er "basalset" ikke mere i det end det.

I starten vil jeg nok anbefale at du prøver i *mindst* mulig grad at anvende pointere indtil du er fortrolig med klasserne og i det hele taget mere fortrolig med c++ generelt og OO-tankegangen.

Som Robert siger, så er det rigtig lækkert at have små klasser med afgrænset ansvar som kan gennembruges i applikationen, specielt med store applikationer. De applikationer jeg typisk sidder med er over 100.000 liniers kode og der er jeg rigtig glad for dette.

Ved for eksempel mit Hus eksempel, er det lækker at vide at når man har et hus, så man har også de egenskaber der hører til huset og det er lige meget hvor i applikations arkitektur man så måtte have det hus.

Hth

Indlæg senest redigeret d. 22.05.2008 10:32 af Bruger #10448
jeg tror jeg har forstået det (mere eller mindre) efter jeg læste en Direct3D tutorial! mærkligt at jeg skal have det på den mest kompliserede måde før jeg forstår det :/

største projekt indtil videre: en trekant på en blå skerm xD
omkring 200 linjer kode!
jeg kunne godt nok bare have kopieret det hele og sat det ind, men jeg syns at det giver en bedre forståelse når man skriver det fra bunden.

og det var så enden på historien om den forvirede dreng der lærte klasser xD

<< < 12 > >>
t