Online video editor

Tags:    php

hej
Jeg er på udkig efter en video editor som jeg kan lægge på min hjemmeside, så de er på min hjemmeside mens de redigere deres video. det ville være bedst hvis den virker sådan at brugerne kan vælge deres egen video som de har på deres computer og redigere dem - uden at videoerne bliver uploadet indtil de er færdige med at redigere den. der efter skulle den enten uploade videon til min side eller bare gemme den på deres computer -
Det behøves ikke være nogen high tec editor bare noget i retning af windows movie maker
håber i kan hjælpe mig med mit problem

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hehe

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil have lov at sige: Det er fuldstændigt urealistisk..! Windows Movie Maker er faktisk et meget avanceret program, bare med en enkel brugergrænseflade... Det ville næsten være umuligt at lave webbaseret... og Brugerens CPU vil da koge fuldstændigt sammen... :P

Hej Rune,

Du kan jo se her:
http://www.lifehack.org/articles/technology/edit-online-video-online.html

Du skal have fat i noget flash/silverlight eller andet lignende. Derudover skal du beslutte hvilken type video du vcil tillade editering på. Til hver af disse skal der benyttes en form for fortolker - derfor må du begrænse hvilke typer film som kan behandles.

Inden der kan hjælpes mere, må du træffe nogle beslutninger og begrænsninger. Og håbe på at der enten er en fortolker/codek til videotypen som kan benyttes i det pågældende sprog. Eller en beskrivelse´som er god nok til at du kan kode din egen fortolker til film formatet.

Med venlig hilsen
Ieet

ja det har du nok ret i, men jeg ville bare gerne have det simpelt så det ville være let for brugerne at redigere deres egen videoer - kunne bare være et par få functioner fx klip og den slags. Det ville nok være for brugere der ikke kender movie maker - eller i hvert fald folk der ikke bruger det

tvivler stærkt på der nogen der har lavet det :).

Da php kører på serveren skulle du først opload til serveren, og for hver ændring du skulle lave i videoen skulle du bede php på serveren om at gøre det og download den nye version.

Vil derimod ikke garentere for at det ikke kan lade sig gøre med enten java,flash,silverlight eller et andet client sprog.

Hej
hmm jeg vil helt ikke begraenses med hen syn til fil typer jo flere fil typer jo bedre.
Jeg tror du har ret med hensyn til at jeg skal have fat i flash eller noget i den retning. Tror du det er for urealistisk?

Hej Rune,

Du skal huske at for hver slags filformat skal der bruges en fortolker til det format. Codex; xvid, divx, quicktime ect. Hvis du vil tillade mere en een type er det rigtig meget at starte med. Start med at undersøge og får een filtype til at virke som du kan finde informationer om formatet på.

Ja, jeg er sikker på at projektet er urealistisk, selv med begrænsningen på een type fil. Specielt idet at du vil have et online værktøj som skal virke igennem en browser - det kan gøres, men det er et rigtig stort arbejde.

Med venlig hilsen
Ieet

t