Begrænset bruger rettigheder og ubegrænset admin rettigheder

Tags:    php

Hejsa derude! :)

Jeg har et system hvor der er både brugere og administratorer. I systemet kan brugerne og administratorerne oprette en event og herefter redigere den. Systemet bestemmer hvilke events der er den bestemtes brugers, ud fra hans userid som bliver tilføjet til selve eventen når den oprettes.

Jeg ønsker at gøre sådan at alle administratorer kan redigere i alle events og brugerne kun kan redigere i de events de har oprettet.

Min configuration.php fil viser en liste over de events brugeren har oprettet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og selve min fil til at redigere events i hedder edit_event.php:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med mit lille problem her, så vil jeg være meget taknemmlige, og selvfølgelig kvittere med 50 dejlige point :)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det ikke bare at tjekke om personen der er logget ind er admin, og hvis det er tilfældet så henter du bare alle events'ne ud af databasen?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Ikke 100% sikker men dette bør virke fordi tjekker om du er bruger ELLER || om du er admin
Håber det hjalp lidt på det :)

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2008 19:58 af Bruger #13723
Jeg har en kode som sørger for at de brugere som ikke har skrevet eventen, de bliver nægtet adgang:

if($show[brugernavn] != $vis[forfatter])
echo 'Du har ikke adgang til denne side!';
} else

Men her vil jeg så gerne ha at admins har adgang til eventsene.

I en anden fil bruger jeg følgende funktion til at adskille brugerrettigheder fra adminrettigheder:
if($status[status] == "admin")

Nogen der ved hvordan jeg gør sådan at det er alle admins og kun den bruger der har skrevet eventen, får adgang? :)

t