Program til info om personer

Tags:    databaser

ja søger et program hvor man f.eks. har lagt nogle oplysninger ind om en eller flere personer
og så kan man søge i programmet efter en bestemt person og så står der navn og addresse og telefonnr samt info og sårn.
er det noget der findes? mener jeg har set sådan et gratis program før.

det skal ikke være sådan noget MS Access det skal være sådan så man rigtig kan ligge info ind og så os søge :)

på forhånd tak :)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til ?

(Nu antager jeg, på baggrund af "sådan så man rigtig kan ligge info ind og så os søge ", at du ikke har den store viden om databaser eller SQL)

Altså hvis det er til personligt brug kan du da fint bruge excel, ellers er Outlook udstyret med en adressebog(tror også windows har en) og MS Access er jo ideel til det(hvis man ved hvad man gør)

Har du prøvet at Google fx. "Free contact manager" eller lign?

Det du søger er vel det der kaldes for et customer relationship management system, forkortet til CRM.
SugarCRM er et eksempel på et CRM system.

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2008 23:13 af Bruger #10216
og MS Access er jo ideel til det(hvis man ved hvad man gør)

jeg mener at have læst et sted at man ikke kan lave en "rigtig" søgning i en access formular eller report eller hvad det nu heder.

med rigtig søgning mener jeg at kunne skrive et søge ord ind, også søge, tror kun det er mugligt at vælge ting fra et sær forudbestemte muligheder i access, men jeg er ikke sikker...

t