Problem med dreamweaver??

Tags:    php

Hej alle.
Jeg har et problem.
Jeg har lånt bogen "Lav dit eget CMS med Dreamweaver 8, PHP og MySQL".
Det gik fint indtil jeg skulle lave login.php, når jeg går ind på de sider jeg har password beskyttet så står der:

"Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php:1) in E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php on line 5

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php:1) in E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php on line 23".

Her er koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak

Venlig hilsen Jeppe.

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2008 15:28 af Bruger #13488
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror problemet ligger i filen du require i starten
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan du ikke lige linke koden til denne?

Det virker lidt mærkeligt... Jeg har prøvet den kode du har skrevet, i min egen Dreamweaver og det virker fint. Men ud fra fejlen, ser det ud til at være den første linje den er gal med.

Prøv at "fjerne" linjen ved at sætte // foran, så den ikke bliver kaldt når scriptet kører:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis den er gal med cms.php, vil der ikke opstå nogen fejl nu - Selvfølgelig vil du blive sendt til en anden side, da der jo ikke bliver oprettet adgang til databasen, men det viser stadig at det er cms.php-filen, der er fejlen

Hvis der stadig sker samme fejl, skal du huske at der ikke må være whitespace (mellemrum) foran "<?php" i Dreamweaver, for så kommer den der type fejl. Jeg tror at det er det der er mest sandsynligt. Jeg har lige prøvet at lave et mellemrum foran "<?php", hvorefter jeg fik nogenlunde samme fejl som dig.

Indlæg senest redigeret d. 15.05.2008 15:16 af Bruger #10572
Her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg er ikke helt sikker, men umiddelbart ville jeg rykke session_start() helt op i starten, og så kun tjekke den en gang.

Det prøvede jeg, men så skrev den:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php:1) in E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php:1) in E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php on line 3

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php:1) in E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php on line 63

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php:1) in E:\\hjemmesider\\jeppeserver1\\jeppessider.wep.dk\\admin\\index.php on line 67

Så jeg ændrede det tilbage igen.

Nu har jeg prøvet at tage hele din kode og tjekke den, og jeg får altså ikke samme fejl som du gør. Hvordan kommer du til siden i første omgang?

t