Instantiating og Constructor hjælp!

Tags:    java

Hej med jer,

Jeg har nu læst forskellige ting på nettet og det har gjort mig snot forvirret. Påskønner alt den hjælp jeg kan få!

Hvad er forskellen på "instantiating a class" og "instantiating an object"?
Jeg går ud fra at man skal se på "instantiating" som "at skabe"... eller tager jeg fejl?

Lad os sige jeg har følgende klasse som hedder Point. I klassen har jeg 2 objekter (eller er det variabler? hvordan skal dette ses?
Fold kodeboks ind/udKode 

Ville påskønne hjælpen!!!

Constructoren er den metode der bliver udført når du opretter et instans af klassen. Du skal se det på den måde at en Class objectet skal se ud. Hvis du fx skal "programmere et hus" så laver du først tegningen over huset som så er din klasse og når du så kalder klassen så bygger du et hus, som så svarer til objectet.

Svaret på dit spørgsmål omkring this. operatoren er at hvis du ser på den første linje i constructoren tager den imod 2 værdier når den bliver oprettet (x og y). Da din klasse har 2 private variabler med samme navn bruger man this.x og this.y for at adskille dem. this. henviser altså til klassens egne felter.

Håber det hjalp lidt

1000 mange tak for svar!

Men for lige at vende tilbage til spørgsmålet: "instantiating a class" og "instantiating an object"? Jeg er godt klar over hvordan tingene hænger sammen i den objekt orientieret verden og på den conceptuelle plan, men det er mere betegnelsen jeg er i tvivl om. Ved godt at en klasse er en samling af objekter... som f.eks. Bicycle Class vil bestå af objekter som breaks, wheels, kæde, cykelstyr osv osv osv...

t