Hva jeg er støt på et problem jeg ikke kan løse :/
Jeg er ved at gennem gå artikelen: "Konsolprogrammer part 2 - Objekt-orienteret parser"
Lav endnu en ny unit og gem den som ”Kommandoer”. UdfoerKommando funktionen er centrum i denne unit, så vi starter med at erklære den:
function UdfoerKommando(AKommando: TKommandoParser): Boolean;
Fordi denne funktion bruger TKommandoParser klassen skal vi have Kommandoparser unitten i vores uses klausul. Vi skal også bruge SysUtils.
uses KommandoParser, SysUtils;
Delphi har ikke nogen funktion til automatisk at indsætte kodeskeletter for normale procedurer/funktioner i implementationen, ligesom det har for klasser, så vi bliver nødt til selv at lave kodeskelettet. Det ser sådan ud:
begin
end;
Nu kan vi gøre næsten som i første version, bortset fra at koden bliver lettere at læse, og der er mindre redundans. Det første vi skal sørge for er dog, at funktionen altid har et meningsfyldt resultat, så det første vi gør i funktionen er at sætte Result til True (så programmet ikke afslutter). Derefter kan vi bare lave en række if-sætninger der tester kommandoen.
Det ser sådan ud:
begin
end;
Nu kan vi gøre næsten som i første version, bortset fra at koden bliver lettere at læse, og der er mindre redundans. Det første vi skal sørge for er dog, at funktionen altid har et meningsfyldt resultat, så det første vi gør i funktionen er at sætte Result til True (så programmet ikke afslutter).
Jeg er virkelig lost når han skriver:
så vi starter med at erklære den
osv... hvor skal jeg skrive det henne???
skal jeg til at erklere type osv.. igen? eller hvorden:
Lige nu ser min kommando.pas sådan her ud:
unit kommando;
interface
uses KommandoParser, SysUtils;
implementation
end.
Håber i forstår mig
[Redigeret d. 26/03-04 18:29:03 af Kasper Svendsen]