Java eller C++

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hey hey.
Jeg har et mindre spørgsmål til dem af jer der både har programmeret i Java og i c++.

hvilket sprog syntes i er bedst at programmere i. Nu snakker jeg ikke så meget om high-end programmering men mere i retning af hvilket sporg i syntes er mest behageligt at programmere.

Min baggrund er at jeg har haft 2 kurser om java på SDU så det kan jeg det meste basale i. Men jeg skal have C++ i et senere kursus.

Men jeg vil gerne i gang med at lave nogle hjemmeprojekter men jeg ved ikke om jeg skal starte op på C++ allerede.

Så jeg vil egentlig bare høre hvad folk der har kodet i begge dele hvad i mener er det mest behagelige at kode i.

Det er lidt svært at forklare hvad jeg mener men jeg håber i kan følge mig.

tak for det lange svar. det var yderst informerende og interresant. Det får mig også til at være yderst tilfreds med at jeg har valgt den lange uddannelse til datalog og ikke en af de mindre. jo mere baggrundsviden des bedre.

tak for det lange svar. det var yderst informerende og interresant. Det får mig også til at være yderst tilfreds med at jeg har valgt den lange uddannelse til datalog og ikke en af de mindre. jo mere baggrundsviden des bedre.

hehe...så er det måske interessant at vide at jeg "kun" har taget datamatikeren :-)

ohh really. resten derefter er bare interesse for et sprog om året eller??

ohh really. resten derefter er bare interesse for et sprog om året eller??

Snarere en interesse i at komme videre. Et sprog om året er en god begyndelse, men 7-8 API'er om året, 3-4 bøger om forskellige teknologier og udviklings metoder, et nyt operativ system eller distribution, osv.

I det hele taget at udvidde sin værkøjskasse så meget som muligt. Jeg kan på det varmeste anbefale dig at læse denne bog: http://www.amazon.com/Pragmatic-Programmer-Journeyman-Master/dp/020161622X

Den er fuld af gode råd og er meget let og hurtigt læst.

Jeg læser ikke ret mange bøger, men fik "The Pragmatic Programmer" foræret, så jeg læste den. Men må tilstå at jeg synes at den var 99% banaliteter og spild af tid.

Jeg læser ikke ret mange bøger, men fik "The Pragmatic Programmer" foræret, så jeg læste den. Men må tilstå at jeg synes at den var 99% banaliteter og spild af tid.

Tja tjo. Alt hvad der står i den giver rigtig meget mening og bør kunnes og efterleves, så hvis du er en super sej udvikler (og at dømme efter dine råd her på siden, tror jeg, at det er tilfældet), så er den temmelig sikkert banal. Men faktum er, at mange IKKE ved, hvordan man bruger en debugger eller et versions styrings system, eller hvordan man programmerer sin editor til at gøre éns arbejde, eller hvor meget nemmere en shell er at bruge i forhold til grafiske værktøjer, hvis man giver den en chance. Jeg bliver i hvert fald ved med at skulle slå folk i hovedet med forskellige idéer, som alle står i bogen.

Det eneste jeg rigtigt kan huske fra bogen er historien om den kogte frø, som egentlig er et godt billede.

<< < 12 > >>
t