Nybegynder inden for html!

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej alle..
Jeg er ny inden for kodning, men kunne vildt godt tænke mig at lære at kode, så man selv kan lave nogle fede sider med automatisk opdatering, lækre layouts, databaser og meget mere. Dog ved jeg godt, at man ikke lære dette på nogle måneder, men at det i stedet tager flere år, så derfor vil jeg allerede gå igang nu.

For et par uger siden fik jeg taget html-tutorialen på www.html.dk. Af en eller anden grund, så synes jeg ærlig talt ikke, at jeg har lært så forfårdelig meget andet end nogle tags, som jeg ikke engang kan huske i hovedet ;) Det føles lidt som om, at html.dk tror, at man som nybegyder bare kan regne forskellige tags ud, altså at man bare uden videre skulle kunne vide, hvad de forskellige tags hedder, men sådan er det ikke, i hvert fald ikke for mig.

Nå, men nok pladren og nu til sagen. Jeg skrev så og spurgte i en anden tråd, hvad man skulle gøre for at kunne lære noget mere, og svaret jeg fik var, at jeg bare skulle kaste mig ud i et projekt, så det vil jeg så gøre. Derudover fik jeg også at vide, at jeg bare skulle spørge ligeså snart, jeg løb ind i problemer.

Nu er jeg så i gang og har ikke skrevet mere en 5 linier i notepad++ før, at jeg så løb ind i mit første problem. Derfor vil denne tråd nok blive proppet op med svar, fordi jeg selv hele tiden vil komme med nye problemer og håbe på at få nogle gode svar.

Jeg håber at alle gider at hjælpe, så godt de nu kan, og eventuelt give mig nogle råd om hvordan, I selv lærte det og rigtigt kom igang.

Af danske sider hvor du kan lære en masse, er f.eks. html.dk hjemmesideskolen.dk og http://webdesign101.dk/

<< < 12 > >>
t