Okay nu starter problemerne så. Lige til at begynde med, så er jeg en stor Harry Potter fan og har derfor valgt, at mit første pojekt skal handle om den magiske verden. Så er I lige informeret kort
Indtil videre har jeg fået skrevet følgende i min editor:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="da">
<head>
<title>Profet-tidende - Ting du ikke vidste om den magiske verden</title>
<meta name="description" content="Profet-tidende er fyldt med en masse nyheder om alt, hvad der har med Harry Potter og hans magiske verden at gøre. Søger du de nyeste nyheder om skuespillerne, filmene, bøgerne, forfatteren og meget mere, ja, så er det alt sammen noget, du kan finde på denne side, hvor vi vil gøre vores ypperste for at opdatere hver eneste dag." />
<meta name="keywords" content="Harry Potter, Hermione Granger, Ron Weasley, Harry, Potter, Hermione, Granger, Ron, Ronald Weasley, Ronald, Weasley, J.K.Rowling, Neville Longbottom, Draco Malfoy, Neville, Longbottom, Draco, Malfoy, Crabbe, Goyle, Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw, Slytherin, Voldemort, Du-ved-hvem, Mørkets kræfter, Dødsgardister, Lucius Malfoy, Lucius, Sirius Black, Sirius, Black, Remus, Hagrid, Albus Dumbledore, Albus, Dumbledore, Online Harry Potter nyheder, Harry Potter nyheder, HP nyheder, Hogwarts" />
<meta name="title" content="Profet-tidende - Nyheder om alt fra Harry Potters magiske verden" />
<meta name"language" content="dan" />
</head>
<body>
<p>text text</p>
</body>
</html>
Jeg tror nok, at det er rimelig logisk at meta tagsene er information om siden når man søger på nettet ikke sandt ;D ?
Men nu kunne jeg så godt tænke mig at få gjort sådan så, at alt hvad der er på min side skal centreres i en slags boks sådan så, at der i en del af både højre og venstre side bare er en baggrundsfarve. Et eksempel er hentet fra en anden Harry Potter side: www.azkaban.dk
Jeg håber, at min ret så dårlige formulering alligevel trænger igennem hos jer. Derudover håber jeg, at I kan hjælpe mig.
På forhånd tak
//Farver