Netværk TCP

Tags:    .net

Hejsa, jeg sidder og leget lidt med noget netværk haløj.
Ikke noget specifikt, men vil gerne lære det.

Det jeg vil lave er en server, som kan have flere clienter på en gang.

Men jeg har haft 2 problemer :D
1. Flere clienter, har dog løst det med noget multi threat, er det dog den bedste mode?

2. Kan kun sende data til cliente hvis han vil sender noget til serveren først.

Er der en måde jeg kan gøre det lidt OOP på? så f.eks. den kalder en funktion Incomming(something client, string message) når der kommer en besked, og så ellers have en while(1) ved siden af som sende den data til den som skal sendes?

Her er det jeg har pt. Det er sammen sat ud fra hvad jeg kunne finde af guides.
Hvis i kende nogle andre gode guides omkring dette må i meget gerne linke til dem :D

Fold kodeboks ind/udKode 

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kasper,

1: Ja, multithreading er helt sikkert måden at gøre det på, så er du sikker på at de data der sendes frem og tilbage bliver behandlet så hurtigt som muligt.

2: Du kan vel sagtens sende data fra serveren også? Det du tænker på er vel bare at du ikke lige ved hvornår du skal sende data? Det skulle helst komme helt naturligt som du udvikler videre på programmet. Men umiddelbart er det ikke problematisk da det i de fleste tilfælde vil være klienten der requester noget information fra serveren(Hence the name;)).

En måde du kan gøre det på er at lave et Client objekt, der får lov at køre i sin egen tråd, og selv håndterer opdatering.

t