The Black Box

Tags:    c++

Hej...

Jeg vil bare gerne have evalueret min kode..

Jeg er lige gået i gang med at programmerer C++ og er lidt i vildrede da eg godt kunne tænke mig at vide om der evt. skulle være nogle fundamentale problemer taget i betragtning af hvordan min videre udvikling af kode skal være.... jeg håbe der er en haj der lige gider tage sig tid til at kigge det igennem...

DEt er meget simpelt så det burde ikke vare lang tid for at lige kigge på :)

Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak og er modtagelig over for kritik....

Indlæg senest redigeret d. 11.05.2008 14:20 af Bruger #13737
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvad er pointen i alle de der define's du har skrevet.

Øh.. Hvis du havde gidet at prøve koden ville du se at det er "borders" rundt om hans flotte console program!

Kent: Jeg synes det er et rigtig flot program, især hvis du er nybegynder!
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at lege lidt med nogle flere funktioner, og måske skrive programmet om til at være klasse baseret. Jeg er egentlig modstander af OOP, men mange andre vil sikkert bebrejde dig hvis du ikke lærer det :)

Edit 1: Jeg vil jeg lige gøre opmærksom på std::endl; som ender en linje. Det giver lidt flottere kode en alle de \\\\n 'er :P
Men selvfølgelig bare en smagssag...

Edit 2: Vil også lige gøre opmæksom på std::cin som kan loade int's direkte i variabler. Så behøver du nemlig ikke alle de CPU krævende stringstreams... :)

Edit 3:Vil også lige sige at do ... while() løkken ikke er en særlig optimal løkke.. Hvorfor ikke bare bruge while(exitcode != 0){ kode... } ??

Indlæg senest redigeret d. 11.05.2008 21:33 af Bruger #11328
hvad er pointen i alle de der define's du har skrevet.

skal da gerne indrømme jeg ikke hat prøvet koden, men hvis han nu f.eks. skrev macroernes værdi der hvor han kalder dem kunne han spare dem væk, men hvis han insistere på at have makroer synes jeg han skulle skrive dem i caps så det er mere klart at det er makroes.

jeg synes ikke der er noget i vejen med en do while løkke når man ved man altid skal køre loopet mindst engang, det kunne jo faktisk tænkes den er bedre afhængig af hvordan den bliver compilet.

Tak for svar :)

JEg er nybegynder i C++ har dog en smule erfaring fra VB som ligger nogle år tilbage, 6 tror jeg for at prøve at være præsic.

grunden til jeg valgte makroer (defines) er jo pga af at jeg bruger dem jo en del gange i løbet af kodningen og det ville være at for forvirrede hvis jeg skulle holde styr på alle de forskellige ascii-tegn som jeg nu engang bruger... det det mere for min egen skyld jeg har brugt dem...

har da tænkt over om der var en mere rationel måde at skrive dem på for jeg synes de er uundværlige.

do while bruger jeg netop fordi koden skal minimum køres en gang....

men tak fordi i kiggede og gav en smule feed back... super!

men jeg kan forstå jeg skal kigge på de defines/makroer

skal da gerne indrømme jeg ikke hat prøvet koden, men hvis han nu f.eks. skrev macroernes værdi der hvor han kalder dem kunne han spare dem væk, men hvis han insistere på at have makroer synes jeg han skulle skrive dem i caps så det er mere klart at det er makroes.

Spar ikke på defines.
Hvad giver mest mening ?
3
eller
MAX_NUMBER_OF_TRIES

Man skal helst ikke bruge "magiske konstanter" (som de kaldes) for hvis andre skal læse din kode, så giver det ikke mening. Meningen ligger jo kun gemt i dit hoved, så for at gøre det klart, hvor du har en given værdi fra, og hvad den betyder, bruger man enten defines eller const variable.

Men jeg er enig i at de burde skrives i caps. Det er en meget brugt kode konvention for konstanter.

Tak har rettet mine defines til caps men ser dem også som en nødvendighed for at gøre koden lettere læsbar for andre og for at gøre kodningen lettere for mig selv

t