centrering mellem to billeder

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg er igang med en hjemmeside hvor jeg gerne vil centrerer mellem to billeder så hele siden står i midten af de to billeder håber i forstår

Fold kodeboks ind/udKode 

16 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så skide svært kan det heller ikke være.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 10.05.2008 18:32 af Bruger #10216
dit indhold skal skrives inde i header2 div'en

<div id="header1"></div>
<div id="header2"><div id="nav">a</div></div>
<div id="header3"></div>

hvis det ikke var dit problem må du jo smide et link så man kan se det :)

...og problemet er?

...og problemet er?

Jamen når jeg går ned på næste linje rykker den sig helt ud i venstre side istedet for i midten sammen med det blå

har også et andet problem når jeg formindsker browseren hopper menuerne med ned på den næste linje
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er et typisk problem ved en del browsere. Nogle runder op og andre runder ned, når de selv skal regne med procentvise fordelinger.

Det du kan gøre er at lave en eller to elementers procentvise heltal om til et decimaltal og trække 0,1% fra.

dvs. width: 70% - 0,1% = 69.9% Så skulle det gerne være løst. Husk på at det er engelsk tegnsætning der gælder.

Ellers burde du kunne hakke dig frem til det ved flg.:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 10.05.2008 13:37 af Bruger #10216
Det er et typisk problem ved en del browsere. Nogle runder op og andre runder ned, når de selv skal regne med procentvise fordelinger.

Det du kan gøre er at lave en eller to elementers procentvise heltal om til et decimaltal og trække 0,1% fra.

dvs. width: 70% - 0,1% = 69.9% Så skulle det gerne være løst. Husk på at det er engelsk tegnsætning der gælder.

Ellers burde du kunne hakke dig frem til det ved flg.:
Fold kodeboks ind/udKode 

forstår det ikke helt. Skal jeg i header2 trække 0.1% fra de 70% har nemlig prøvet det men virker ikke.

Du skal trække .1% fra på et eller flere elementer og bruge den nye bredde du får.

Ellers kan du bruge mit eksempel. Det giver også ganske god basis for et website optimeret til søgemaskinerne.

Undskyld jeg er lidt tungnem. Men fatter stadig ikke hvad jeg skal. Har prøvet at trække de 0,1% fra men der sker ikke noget. Men er heller ikke sikker på om jeg gør det rigtigt, og syns at din kode du viser ser ret avanceret ud. Kan ikke rigtigt gennemskue hvad det gør og hvordan jeg skal bruge det.

Der er intet avanceret i den kode jeg har skrevet, det eneste der er ved den, er at jeg har skrevet CSS direkte i HTML.

Anyway...

Så får du det skåret ud i pap. Har trukket de kontroversielle .1% fra i bredde på #header1. Hvis dette ikke er nok, kan du selv gøre det på resten.

Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t