Problemer med noget outdated syntax tror jeg

Tags:    php

Hey hey.
Jeg er gået lidt igang med noget basalt PHP/MySQL og jeg har taget udgangspunkt i en af de tidligere artikler her på siden.

Mit problem er at der ikke bliver lavet det kald der skal.
Det drejer sig om artiklen http://www.udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/32/
Det er den føste artikel på siden i PHP delen.

Mit problem er i dette stykke kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har testet med et dokument der connecter og læser databasen så den køre og virker som den skal.

Mit gæt er at det er den del der aktivere kaldet til php der er outdated.

Med venlig hilsen
Frank Jensen

Din form skal have action="<?= $_SERVER['PHP_SELF'] ?>"

og så skal din $add_mp3 ændres til $_POST['add_mp3'] hvis du bruger POST og hvis det er GET $_GET['add_mp3'].

Okay det fik i hvert fald kaldet til at virke. men kaldet til mine variabler i insert query'et virker ikke og jeg gættter på at det er nogenlunde samme problem.

Kunne være fedt med nogle up-to-date intro guides :)

Kunne også være fedt, hvis du selv gjorde nogle overvejelser i forhold til om der er andre steder der skal rettes fra noget til noget andet hvor $_POST eller $_GET indgår.

Hvad du læser i artiklen er forårsaget af at man har slået register_globals til i php.ini. Det er ikke længere en mulighed at registrere $_POST og $_GET til simple variabler.

Find du nogle tutorials med $_POST og forms

Kunne også være fedt, hvis du selv gjorde nogle overvejelser i forhold til om der er andre steder der skal rettes fra noget til noget andet hvor $_POST eller $_GET indgår.

Hvad du læser i artiklen er forårsaget af at man har slået register_globals til i php.ini. Det er ikke længere en mulighed at registrere $_POST og $_GET til simple variabler.

Find du nogle tutorials med $_POST og forms

Det er sjovt som præcis det samme kunne være sagt uden at være spydig.

Du kunne have sagt noget i retning af:

Grunden til at det du forsøger ikke længere virker er at man ikke længere kan registrere $_POST og $_GET i register_globals. Så det du skal kigge på er hvordan $_POST og forms virker i det nye PHP.

Læg mærke til hvordan dette hverken er spydigt eller bedrevidende men stadig lige så oplysende.

Men jeg takker for informationen. Det var rart at få noget af vide efter jeg har arbejdet med det i 3 timer uden at vide hvor jeg skulle lede.

Så find du dig nogle tutorials i ordentlig opførsel :)

(Ja jeg tager det meget dårligt når jeg bliver talt ned til)

t