programmerings skole/sommerlejr for børn/unge

Tags:    diverse

jeg er 14 år gammel og mangler noget at tage mig til i den kommene sommerferie, så jeg tænkte på om der måske er en sommerlejr eller direkte skole for børn/unge der gerne vil lære/blive bedre til, at programmere.
jeg interessere mig for webudvikling (html, og asp.net) og har programmeret i visual basic.net og C++.

jeg har googlet lidt rundt men jeg syns det var svært at finde noget for børn/unge.
er der nogen der kender til sådan en lejr/skole?

på forhånd: Tak xD

Jeg synes at du skal kigge i det blad du sandsynligvis får udleveret i skolen kaldet "Sommerferie aktiviteter". Ellers kan du gå ind på din komunes hjemmeside og tjekke aktiviteter der!

Hej silas,
Hvor mange danske børn/unge er det nu lige der programmere?
Jeg er godt nok også 14, men vi er stadig kun 2...
Jeg tror ikke på at ville kunne betale sig lave sådan en sommerlejr...
Men hvis du finder en er jeg frist :D

The Camp er for alle aldre. Ved ikke om det er helt det du efterspørger, men du kan jo tage et kig på http://www.thecamp.dk/wiki/index.php/TheCamp.dk og se om det er noget for dig :)

jeg har allerede kigget på den, og det er mere for open source intusiaster end for folk der vil programmere.
jeg har dog brugt linux i en periode, og bifalder da også open source, men det er ikke det jeg leder efter...
andre forslag?

Tak

Hey Silas,
UNF afholder hvert år en "game camp" for unge der har interesse i spiludvikling. Det afholdes i sommerferien.

Du kan læse mere om det her: http://game.unf.dk/

jeg har allerede kigget på den, og det er mere for open source intusiaster end for folk der vil programmere.
jeg har dog brugt linux i en periode, og bifalder da også open source, men det er ikke det jeg leder efter...
andre forslag?

Tak

Well, der er blandt andet foredrag om programmering på programmet. Derudover behøves man ikke bruge Linux for at interessere sig for open source. Microsoft har sin egen open source projektportal kaldet Codeplex, såmend. Open source er bare en måde at lave programmer på.

Men god jagt, der er helt sikkert nogle tilbud af den slags du efterspørger, så det skal nok lykkes dig.

jeg ved godt hvad open source er xD
og jeg ved også godt at det ikke kun er linux der bruger open source, men det er primært det der bliver snakket om (så vidt jeg har forstået det) men jeg tror jeg vil kigge nogen mere på det der game camp...

Hey silas,

Har kigget på den...
Game campen er kun for gymnasium elever ;D

ja det fandt jeg også ud af xD
men jeg leder videre

Hej silas,
Hvor mange danske børn/unge er det nu lige der programmere?

tror der er flere end man tror :D
men nok ikke vildt mange...
er selv 14.

t