.exe kan ikke køres på andre computere

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej udvikeleren.dk

Jeg er pt. igang med at lave eksamensprojekt til programmering
C og er løbet ind i et forhåbentligt lille problem. Jeg er ved at lave et fem-på-stribe spil og det virker helt efter hensigten når jeg kompiler og kører programmet på min egen pc, men når jeg sender .exe filen til andre ( har prøvet 3 andre computere ) giver windows denne fejl:

Dette program kunne ikke starte på grund af en forkert programkonfiguration. Du kan muligvis løse problemet ved at installere programmet igen.

Er det et problem med den måde jeg har sat mit projekt op i visual studio?

Programmet er et konsol program, og jeg bruger disse bibloteker:

#include <iostream>
#include <iomanip>
#include <string>
#include <sstream>

På forhånd tak
Troels Leth

21 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når nu nogen har været lidt ind på det med DLL's og EXE's så tænkte jeg på om det kan lade sig gøre at inkludere DLL'sne inden i EXEen? Det enlig bare et spørgsmål for sjov derfor gider jeg ikke åbne ny tråd

Der findes to typer biblioteket: 1) dynamiske, som er filer med .dll extension 2) statiske, som typisk er filer med .lib extension

1) Dynamiske biblioteker er loaded på runtime tidspunktet og kører in-process. Disse kan ikke ikke inkluderes i .exe filen (ellers ville de jo ikke være statiske). 2) Statiske biblioteker er linket ind i .exe filen og skal derfor ikke distribueres eksplicit. Et eksempel på hvordan et statisk bibliotek lavet kan du se her:

http://www.functionx.com/visualc/libraries/mfcstaticlib.htm

For delen ved at bruge dynamiske biblioteket er at man ved opdatering/patches af større applikationer ikke behøves at genkompilere og distribuere alle komponenter som anvender det ændrede bibliotek igen *) - det skal man ved brug af statiske bibliotekter.

*) Undtagelse: Dog er det alligevel nødvendigt for dynamiske biblioteker, hvis der laves en interface ændring.

Hth

Indlæg senest redigeret d. 20.01.2010 14:57 af Bruger #10448
<< < 123 > >>
t