.exe kan ikke køres på andre computere

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hej udvikeleren.dk

Jeg er pt. igang med at lave eksamensprojekt til programmering
C og er løbet ind i et forhåbentligt lille problem. Jeg er ved at lave et fem-på-stribe spil og det virker helt efter hensigten når jeg kompiler og kører programmet på min egen pc, men når jeg sender .exe filen til andre ( har prøvet 3 andre computere ) giver windows denne fejl:

Dette program kunne ikke starte på grund af en forkert programkonfiguration. Du kan muligvis løse problemet ved at installere programmet igen.

Er det et problem med den måde jeg har sat mit projekt op i visual studio?

Programmet er et konsol program, og jeg bruger disse bibloteker:

#include <iostream>
#include <iomanip>
#include <string>
#include <sstream>

På forhånd tak
Troels Leth

21 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Troels

Det var så lidt :)
Ja det virker underligt at du ikke kan compile det.
Det eneste jeg gjorde for at compile det var:
Lave et nyt projekt af typen empty project under general, når man klikker nyt projekt.
Højreklikkede på source files > add > new item, og oprettede main.cpp.
Satte koden ind i main.cpp filen.
Ændrede den indstilling jeg skrev tidligere i denne tråd.
Og trykkede F7 for at compile det. Så lå .exe filen i debug mappen.

Jeg bruger visual studie c++ express edition, så tror ikke det har noget at sige.

Held og lykke med at få det til at virke, hvis det stadig ikke vil virke, kan du evt. prøve at installere programmet igen.

Mvh.
Sieg

Hej Troels...
Hvilken udgave af Visual Studio bruger du?
Hvis du bruger 2008, kan du "publishe" dit program. Dette giver en installationsfil, denne er du selvfølgelig nødt til at køre, men tilgengæld skulle den indeholde alle filer der er nødvændige for at køre programmet.

Hej Troels,

Husk at sende DLL filerne du linker til med programmet.
Du kan checke det i dit visual studios setup hvilke det er.

Yderligere, står der ovenover den fejlmeddelelse hvilken DLL fil det er der mangler.

Dette er den typiske fejl der giver det problem.

VIGTIGT:
Det er vigtigt at notere at fejlen oftest kommer hvis du har compilet i Debug mode og gevet dem Debug Programmet. Det er kun hvis de har udviklingsværktøjet liggende at de kan benytte debug versionen. Compile i Release og giv dem dette inklusive DLL filer.

Med venlig hilsen
Ieet

Hey Ieet

Tak for det hurtige svar.
Oven over fejlen står der kun stien til .exe filen, der står ikke noget omkring en manglende .dll fil.

Jeg har også kigget i visual studio, men jeg kan heller ikke rigtigt finde noget omkring nogle .dll filer der. Hvor skal jeg kigge? på projektet eller visualstudio generelt.

På forhånd tak
Troels Leth

Hej Troels,

Start nu med at compile under release mode, og så check i mappen med .exe filen om der ligger nogle DLL filer. Dem giver du med. Checko m det giver fejl, hvis det gør må du skrive fejlen igen.

Med venlig hilsen
Ieet

Jeg kompiler skam også i release mode og der kommer ingen .DLL filer i mappen, kun en Program Debug Database, hvilket jo godt kunne tyde lidt på at jeg ikke kompiler i release mode.

Der står release i drop down menuen, hvor jeg kan vælge enten release eller debug. Jeg har også prøvet at gå op i projekt->build solution med samme outcome.

Hvad gør jeg? :S

Indlæg senest redigeret d. 07.05.2008 17:05 af Bruger #10853
Ja, jeg bruger '08 versionen af visual studio. Kan og gider du forklare mig hvordan det gøres? Har prøvet at kigge selv og bruge den indbyggede hjælp, men jeg kunne ikke finde noget omkring det. Det lyder som det jeg skal bruge :)

Mvh
Troels

Hej

Har du vista 64 bit på din pc?
Jeg har haft et problem med programmer jeg compilede på 64 bit ikke virkede på 32 bit, som jeg også lavede i visual studio 08.

Jeg løste problemet ved hjælp af følgende indstilling:

Project > (navnet på dit program) properties > C/C++ > Code Generation og ændre runtime library til Multi-threaded (/MT)

Jeg mener det var sådan jeg løste det, prøv at se om det virker.

Jeg har lige kigget i min VS C++ 2008, og har her set at det ikke er muligt at "publishe" sit projekt her. Det er åbenbart kun i C# udgaven at man kan det... Desværre :(

Øv :(

Jeg kører med windows XP 32bit, og når jeg prøver at ændre det du siger Sieg, så får jeg fejl i build-loggen. Den skriver at "/MT and /clr command-line options are incompatible."

Ved ikke lige hvad det skal mene.

Skal jeg eventuelt smide kildekoden til spillet op her? Jeg kan ikke se hvad gavn det ville gøre, men man ved jo aldrig :)

Bliv endelig ved med at komme med ideer/løsningsforslag.

Mvh. Troels

Indlæg senest redigeret d. 07.05.2008 21:44 af Bruger #10853
<< < 123 > >>
t