Jeg ville bare lige vide, hvor stor chance man har for at finde et job, hvis man blev datamatiker... For programmerne - i hvert fald windows - begynder jo at blive mere og mere brugervenligt, såh... Og dem der skal ha fixet deres maskine, har jo altid en kammerat der kan gøre det for dem - hvis det da ikke er fordi de selv er tekniske nok. Så på værkstederne kan der vel næppe være meget brug for teknikerne - HVIS det kun er selve programmeringen
Derudover hørte jeg for år tilbage om en datamaiker, der var 4-sproget. Er det virkeligt nok at kunne 4 programmereringssprog..? Som webintegratorer skal man jo kunne mange flere... (Ok det er vel 10 år siden jeg hørte om ham
)
Og...faktisk så kan man jo også sidde der hjemme og studere de sprog en datamatiker skal kunne for at kreere software...
Så det siger næsten sig selv, hvad en datamatiker programmerer i...
Men så stopper sammenligningen jo også, når man kommer ind i en fil og læser det volapyk der står der!
Inden jeg begyndte at studere websprog, troede jeg det var sådan noget "volapyk" datamatikere programmerede i...
Eller er det bare DOS-volapyk ?