træningsdagbog -lidt gode råd mm.

Tags:    delphi

Jeg er igang med at lave en træningsdagbog til forskellige sportsgrene. (mest henvendt til løb).

Der skal være mulighed for at indtaste nogle personligeoplysninger, som alder, vægt, højde og hvilepuls.

Derefter skal mankunne oprette forskellige ruter,

og til sidst skal alle oplysningerne kunne bruges i selve dagbogen.

Mit løsningsforslag er at jeg i en database opretter 3 tabeller.
personlige-oplysninger, ruter og dagbogen.

Jeg har Delphi 7 Enterprise, som understøtter flere forskellige databasemuligheder. Jeg har før arbejdet med php og mySQL, og overvejde derfor at brugemySQL nu, men problemet er at der skal være installeret mySQL på computeren programmet skal afvikles på.
Det kan jeg slippe for med myBase, og samtidig giver det mulighed for at gemme oplysningerne i en fil. (gemme hele ens dagbog...)

Men... understøtter myBase brug af flere tabeller i en fil?!?



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kunne ikke forestille mig andet end at det gør den, har godtnok ingen erfaring med den database, men det er almindelig relationel opbygning. Husk på at det også er en mulighed for at benytte Access, da det også er en fil der kan sendes med. Måske skulle du overveje at lave en ekstra tabel i din database, hvis der er flere end en person der skal bruge programmet og hver især skal kunne bruge de andres ruter, hvis det er tilfældet vil du få en mange til mange relation mellem bruger og rute, og det er ikke at ønske

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



t