Image.Picture.Width giver forkert værdi

Tags:    visual-basic

Jeg har på min Form en Picture Box og 2 scrollbars. Indeni Picture Box har jeg så et Image. I Picture Box har jeg loadet et 256x192 billede, i Image et 512x384 billede til at teste mit program med.

Nu skal jeg så gerne bruge Width og Height på det billede jeg har i Image. Bruger jeg Image.Picture.Width, får jeg, i stedet for som forventet 512, 13547. Og Height giver 6773.

Både på Form og Picture Box har jeg sat ScaleMode til "3 - Pixel". Og jeg har tjekket Screen.TwipsPerPixelX og Screen.TwipsPerPixelY, og de er begge 15. Så det kan ikke være derfor jeg får de værdier.

Er der nogen forklaring på de høje værdier, jeg får? Og kan jeg evt. lave det om til pixels?

For øvrigt får jeg de samme værdier, hvis jeg i stedet for putter en Picture Box ind i en Picture Box.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Michael,

Kun et skud, men er du sikker på at det ikke er størrelsen på Picture Box'en du finder ?

Med venlig hilsen
Ieet

Ja, det er jeg sikker på at det ikke er.

Jeg har en Watch på min AreaContainer.Width (PictureBox), Area.Width (Image) og Area.Picture.Width. AreaContainer giver ganske rigtigt 256, Area giver også ganske rigtigt 512, men Area.Picture giver den nævnte værdi på 13547, selvom billedet jeg har loadet, har en bredde på 512.

t