sqrt() og class

Tags:    c++

hej
jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg får funktionen kvadratrod (sqrt()) math.h til at bruge en klasse i stedet for double. lige nu kan sqrt() kun regne med double, hvis der er nogen der ved hvordan jeg får den til at regne med class vil jeg være meget glad

Du bliver nok nødt til at lave din egen sqrt funktion, der bruger standard sqrt funktionen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Du bliver nok nødt til at lave din egen sqrt funktion, der bruger standard sqrt funktionen:

Fold kodeboks ind/udKode 

hej bertel. jeg glemte at fortælle det her var faktisk et spørgsmål til mit lomme regner projekt. det vil sige at jeg at skulle meget gerne have min kvadratrods funktionm til at se således ud

Fold kodeboks ind/udKode 

problemet er bare at jeg ikke kan få det til at køre, fordi der er ikke nogen match mellem de forskellige variabler. hvis der er noget jeg gør forkert vil jeg meget gerne vide hvad det er???

Jeg havde glemt at det var dig med lommeregneren.

Jeg tror constructoren skal være:
Sqrt(const Expr* a)
{
value = sqrt(a->d);
}

Eller
Sqrt(const Expr* a) : value(sqrt(a->d))
{

}

DVS -> da a er en pointer
og du gemmer resultatet i value.

Husk at inkludere math.h

Jeg havde glemt at det var dig med lommeregneren.

Jeg tror constructoren skal være:
Sqrt(const Expr* a)
{
value = sqrt(a->d);
}

Eller
Sqrt(const Expr* a) : value(sqrt(a->d))
{

}

DVS -> da a er en pointer
og du gemmer resultatet i value.

Husk at inkludere math.h

hej bertel. jeg har prøvet at køre den igennem nu og det fungere som det skal. jeg var bare ikke klar over at kunne have en pointer der peger fra en double til en class, men tak for hjælpen.

a er ikke en double det er en pointer til et object af Expr klassen, og a->d er så d i objectet.

a er ikke en double det er en pointer til et object af Expr klassen, og a->d er så d i objectet.

det hjalp en lille smule på forståelsen mange tak:)

t