Filesize

Tags:    php

Hejsa,

Jeg har siddet og kigget lidt på filesize (http://dk2.php.net/function.filesize) men kan ikke rigtigt finde ud af at lave den funktion jeg ønsker.

Jeg ønsker at lave en funktion som checker om de forskellige filstørrelse nu har den størrelse som jeg har foruddiffineret de bør have.

F.eks:
index.php = 0 bytes
news.php = 12345 bytes
osv.

Hvis så en størrelse er ændret og udskiller sig fra det jeg har foruddiffineret så skal jeg gøres opmærksom på det f.eks. ved at alt der er i orden ikke bliver vist og alt som ikke passer bliver vist/listet.

Nogen herinde som har en god idé til hvordan jeg kan få lavet det ?
Meget stor tak herfra.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne få den til at sende dig en email hvis fil størrelsen bliver ændre.

Her er mit forslag til et script :)
Fold kodeboks ind/udKode 

du kunne jo gemme stien og størrelsen til dem i en mysql table.

så bude note i retning af dette vel virke:
Fold kodeboks ind/udKode 

sti skal så enten være absolut eller relativ fra der hvor koden ligger.

Hejsa,

Jeg har siddet og kigget lidt på filesize (http://dk2.php.net/function.filesize) men kan ikke rigtigt finde ud af at lave den funktion jeg ønsker.

Jeg ønsker at lave en funktion som checker om de forskellige filstørrelse nu har den størrelse som jeg har foruddiffineret de bør have.

F.eks:
index.php = 0 bytes
news.php = 12345 bytes
osv.

Hvis så en størrelse er ændret og udskiller sig fra det jeg har foruddiffineret så skal jeg gøres opmærksom på det f.eks. ved at alt der er i orden ikke bliver vist og alt som ikke passer bliver vist/listet.

Nogen herinde som har en god idé til hvordan jeg kan få lavet det ?
Meget stor tak herfra.

Hvis det er som en sikkerhed, vil jeg nok bruge CRC32, md5_file() eller sha1_file()til at undersøge om filen har den hash du har defineret.

Indholdet kan ikke nødvendigvis bestemmes ud fra størrelse.

Fold kodeboks ind/udKode 

Her har du gemt filer og deres sha1 hash i en tabel. Du skal naturligvis huske path til dine filer...

P.S. har ikke testet koden :)

Kan en mod ikk lige slette denne post? var et uheld.

Indlæg senest redigeret d. 04.05.2008 15:55 af Bruger #13702
Hejsa igen,

Jeg takker Jer alle for hjælpen og forslagene.
Jeg valgte at arbejde videre med metoden som Andreas var inde på, dog uden emailfunktionen.

Metoden fra JT prøvede jeg at arbejde med også, men opgav da jeg ikke kunne finde ud af det. Idéen var ellers ganske god, men mine evner rækker vist ikke så langt endnu :-(

t