hej
jeg sidder med nøjagtig samme tekst fil som der er vist i spørgsmålet stillet af Christopher von Würden. jeg sidder bare med et andet problem. jeg har fået til opgave at indlæse alle retningsobservationer og udskrive dem til en anden tekstfil. retningsobservationer har id-nummer:
1
1
2
hvis man har læst spørgsmålet vil man også se at der forekommer noget der hedder forkortet retningsobservationer, som har id-nummer:
1
2
forkortet retningsobservationer, må kun forekomme såfremt der har været en retningsobservation før. det vil sige at man må godt have tilfældet:
1 702.00
1 15.00
2 0.000
1 14.00
2 19.480
man må også godt have tilfældet:
1 14.00
2 19.480
1 702.00
1 15.00
2 0.000
min opgave er at scanne hele tekstfilen igennem, finde alle retningsobservationer, og forkortet retningsobservationer og udskrive dem til en anden tekstfil. problemet er bare at der er ikke nogen bestemt rækkefølge observationerne kommer i, og jeg har ikke været i stand til at scanne alle observationerne ind korrekt. hvis der er nogen der har et forslag til en maskine der kan gå ind i tekstfilen, og finde alle retningsobservationer, plus forkortet retningsobservationer, og skrive dem ud til en ny tekstfil, ville det være til stor hjælp.
hvis i ikke kan finde tekstfilen er den på linket
http://peecee.dk/upload/download/112185