Hmm... Er ikke sikker på jeg ved hvad der er galt, men er er noget kode:
<table width="700" border="0" align="center" cellpadding="3" cellspacing="0" style="border-top:1px solid #000000;border-left:1px solid #000000; margin:0px;">
<tr class="tabel-header">
<td colspan="100" style="border-right:1px solid #000000;">
Redigere websiden ved at vælge mellem føglende funktioner:
</td>
</tr>
<tr>
<?php
// Henter alle oplyninger fra tabelen fdf_sektion hvor sektion_vis er sat til 1. sotere oplysnigerne efter stigende id.
$grap_sektion = mysql_query("SELECT * FROM fdf_sektion WHERE sektion_vis='1' ORDER BY sektion_id ASC");
$num_rows = mysql_num_rows($grap_sektion);
//her udskriver den sektions menuen.
while($array_sektion = mysql_fetch_array($grap_sektion)){
?>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-bottom:1px solid #000000;">
<a href="?mainid=<?php echo $array_sektion['sektion_mainid'];?> &page=page_edit_sektion&id=<?php echo $array_sektion['sektion_pageid'];?>"><?php echo $array_sektion['sektion_navn']; ?></a>
</td>
<?php
}
?>
</tr>
<tr style="border-bottom:1px solid #000000;">
<?php
$b = 0;
while ($b < $num_rows) {
?>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000;">
<strong>Undermenu:</strong>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" style="margin:0px;">
<tr>
<td align="center">
<?php
$b++;
$grap_undermenu = mysql_query("SELECT id, mainid, navn FROM fdf_sideindhold WHERE mainid='".$b."'");
while ($array_undermenu = mysql_fetch_array($grap_undermenu)) {
echo $array_undermenu['navn']."<br/>";
}
?>
</td>
</tr>
</table>
</td>
<?php
}
?>
</tr>
<!--
<tr>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=1">Tilføj Undermenu</a></td>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=2">Tilføj Undermenu</a></td>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=3">Tilføj Undermenu</a></td>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=4">Tilføj Undermenu</a></td>
<td align="center" style="border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=5">Tilføj Undermenu</a></td>
</tr> -->
</table>
Jeg vil dog lige sige, at det kun virker så længe mainid er i kronologisk orden - det er et skidt design (hvis jeg har ret).
Hvis mainid rent faktisk henviser til et rækkeid, så vil det være skidt. Du bør nok hive de mainid'er ud som rent faktisk er i db og loope gennem dem:
<table width="700" border="0" align="center" cellpadding="3" cellspacing="0" style="border-top:1px solid #000000;border-left:1px solid #000000; margin:0px;">
<tr class="tabel-header">
<td colspan="100" style="border-right:1px solid #000000;">
Redigere websiden ved at vælge mellem føglende funktioner:
</td>
</tr>
<tr>
<?php
$mainid_arr = array();
// Henter alle oplyninger fra tabelen fdf_sektion hvor sektion_vis er sat til 1. sotere oplysnigerne efter stigende id.
$grap_sektion = mysql_query("SELECT * FROM fdf_sektion WHERE sektion_vis='1' ORDER BY sektion_id ASC");
$num_rows = mysql_num_rows($grap_sektion);
//her udskriver den sektions menuen.
while($array_sektion = mysql_fetch_array($grap_sektion)){
$mainid_arr[] = $array_sektion['mainid'];
?>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-bottom:1px solid #000000;">
<a href="?mainid=<?php echo $array_sektion['sektion_mainid'];?> &page=page_edit_sektion&id=<?php echo $array_sektion['sektion_pageid'];?>"><?php echo $array_sektion['sektion_navn']; ?></a>
</td>
<?php
}
?>
</tr>
<tr style="border-bottom:1px solid #000000;">
<?php
foreach ($mainid_arr as $mainid) {
?>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000;">
<strong>Undermenu:</strong>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" style="margin:0px;">
<tr>
<td align="center">
<?php
$grap_undermenu = mysql_query("SELECT id, mainid, navn FROM fdf_sideindhold WHERE mainid='".$mainid."'");
while ($array_undermenu = mysql_fetch_array($grap_undermenu)) {
echo $array_undermenu['navn']."<br/>";
}
?>
</td>
</tr>
</table>
</td>
<?php
}
?>
</tr>
<!--
<tr>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=1">Tilføj Undermenu</a></td>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=2">Tilføj Undermenu</a></td>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=3">Tilføj Undermenu</a></td>
<td align="center" style="border-right:1px solid #000000; border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=4">Tilføj Undermenu</a></td>
<td align="center" style="border-top:1px solid #000000;"><a href="admin_new_submenu.php?id=5">Tilføj Undermenu</a></td>
</tr> -->
</table>
Nu kender jeg ikke dit database design, men hvis min kode ikke passer så har du i hvert fald fået en ide om en mulig løsning...
P.S.
Jeg har fjerne $i idet den så lidt overflødig ud. Desuden manglede du vist at afslutte en <td> eller en <tr>.
Desuden er det altid smukt (ironisk) at hardcode ting...
...og...
Sorry, men hvorfor i hulen har du rated dig selv (i din profil) som 4/5 i PHP og MySQL og 5/5 i HTML?? Det er ingen kritik, men jeg synes måske at det er lidt overdrevet i dette tilfælde...
Jeg synes ofte at folk flotter sig lidt
(det gælder måske også for mig)
Indlæg senest redigeret d. 02.05.2008 21:26 af Bruger #4683