Explorer højrekliks menu

Tags:    programmering

Hvordan kan jeg via C# få fat i de elementer der er når man i højreklikker i windows explorer?

Jeg er igang med at udvikle min egen explorer i C# og vil gerne have fat i de elementer så jeg kan indsætte dem i min egen højrekliks menu.

Det er elementer som:
Copy
Paste
Cut
Rename
Properties
Search
etc.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Det hedder en "shell context menu" f.eks:
http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=1461196&SiteID=1

Jeg har brugt den fra C++. Jeg ved intet om C#

Jeg kan desværre ik programmer c++ :(

Det hedder en "shell context menu" f.eks:
http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=1461196&SiteID=1

Jeg har brugt den fra C++. Jeg ved intet om C#

Det er mit klare indtryk at koden jeg linkede til er C#

Det er mit klare indtryk at koden jeg linkede til er C#

Jo men linket på siden kan ik vises og koden har intet kommentarer :/ kan desværre ik bruge den.. desuden har jeg også fundet det link før. men mange tak ellers for hjælpen :)

google har 150000 links på "shell context menu C#", jeg vil tro at mindst ét af dem fører til noget fornuftigt.

google har 150000 links på "shell context menu C#", jeg vil tro at mindst ét af dem fører til noget fornuftigt.

Jo du har ret. og har også kigget de fleste igennem. Men du misforstår mit spørgsmål. jeg vil ikke tilføje et item til listen. nej jeg vil have hele listen så jeg kan indsætte i min egen menu.

Har du links eller andet til det?

Jeg forstod godt at det var den vej du skulle bruge listen. Og det er meget svære at finde noget om det end det er at finde noget om at tilføje til listen.

Da jeg selv skulle bruge listen (i min editor) fandt jeg et link med eksempel, men det er også 6-7 år siden.

Jeg forstod godt at det var den vej du skulle bruge listen. Og det er meget svære at finde noget om det end det er at finde noget om at tilføje til listen.

Da jeg selv skulle bruge listen (i min editor) fandt jeg et link med eksempel, men det er også 6-7 år siden.

Ja du har helt ret!!! :/ kan overhovedet slet ik finde noget som helst om hvorhenne man kan hente den liste.. kan kun finde eksempler på hvordan man tilføjer og sletter i listen! meget frustrerende.. men hvis det er 6-7 år siden du fandt det så er windows nok ret opdateret nu og registreringsdatabasen er nok også blevet ændret en eller to gange så ik..

t