kom godt igang med c++

Tags:    c++

hej jeg er begyndt at lære c++, og har læst (noget af) bertels begynder guide.
problemet er at jeg begyndte at kede mig efter 4-5 sider, så nu har jeg gået videre til form apps, selvom jeg godt ved at det er noget hurtigt jeg er gået videre.
meget af det kan jeg regne ud, efter jeg lærte (noget af) syntaxen fra bertels guide, og jeg kender det meste fra visual basic (selvom der er en KÆMPE forskel).
men nu vil jeg gerne have nogen tutorials så jeg kan finde ud af lidt mere.
jeg søger tutorials, der ikke kun forklare mig hvad jeg skal gøre, men også hvorfor jeg skal gøre det, hvis i forstår?

jeg håber i kan hjælpe mig, eller give mig andre tips/triks til at komme godt igang med form apps?

på forhånd: tak!

jeg ved ikke lige PT hvilke du har lært, men efter min mening er det bare at bide i det sure æble og lære de grundlæggende ting fra bertels udemærkede artikel, for du kommer til at bruge dem selvom du udvikler win32 apps, der skal stadig ligge noget kode nedenunder så det ikke bare ser flot ud men ingenting kan :D

det ved jeg godt!
jeg er ikke ny til programmering, jeg er bare ny til C++ :D
og siden jeg skrev indllæget har jeg faktisk læst det igennem, og leget lidt med de forskellige ting, og laver et par simple programmer bare for at prøve det af.

men jeg vil gerne videre!
skal jeg også tjekke artiklen om API'en ?
eller er det ikke nødvændigt? kan jeg bare gå direkte til der hvor man smider controls ud i en form?

egentlig skal jeg bruge C++ til at lave spil i, men da jeg har programmeret før, ved jeg at man skal kravle før man kan gå, så jeg valgte at starte med at lave applicationer.
ikke fordi jeg ikke syns det er sjovt at lave applicationer (for det gør jeg!!) men det er faktisk bare noget jeg skal have overstået!

jeg håber i kan hjælpe mig med nogen tutorials

t