Lysstyringer Via pickreds. Hjælp

Tags:    c++

Hej.
Jeg er igang med at lave et projekt, hvor jeg skal lave et fyrtårn der kan lyse ved hjælp af en Pic-kreds, osv.

Er der nogen her der kan hjælpe mig med hvad jeg skal bruge og hvordan det skal gøres ?

Er ret ny til alt det med programmering. Har kun programmet et par hjemmesider i html.

MV.
Anders J. Lassen.

Hej Anders,

Jeg tror ikke at der er mange der har kodet til en pic-kreds før. Du kan starte med at kigge her:
http://www.oz5vf.dk/byggeprojekter/pickreds/pickreds.html

Derefter kan du starte med at skrive pseudo kode til programmet du vil have til at køre på den.

Med venlig hilsen
Ieet

Linket du har sat ud, viser tingene man skal have til det kursus.

Jeg tænkte nu mere på om du kunne fortælle mig om man kan købe en kreds, der ikke koster så meget.
Jeg kiggede lidt på Elextra.dk og jeg tror jeg fandt noget jeg kunne bruge, men da jeg ikke ved så meget om det, kan jeg jo ikke sige at det er det jeg skal bruge.

K8076 - PIC programmeringsmodul (m. RS232 software)

MVH.
Anders J. Lassen

Hej Anders,

De samme resultater, med et let tilgængeligt interface, kan opnås med lego technic advanced.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Anders,

De samme resultater, med et let tilgængeligt interface, kan opnås med lego technic advanced.

Med venlig hilsen
Ieet

Som koster en del... :)

Se om du kan skaffe et Picstart Plus udviklings kit et sted. De er meget simple at arbejde med men koster en del hvis du skal købe dem som nye.

Der findes en række simple brændere til Pic kredse som du kan bygge selv men disse er kun så gode som du er til at lodde :)

Når pic'en skal programmeres kan du vælge at skrive programmet enten i assembler eller et højniveau sprog. Selv kan jeg ikke lide Pic assembler så jeg bruger de gratis versioner af compilerne fra mikroElektronika(nærmere mikroPascal som er ret nice).

Som en start kreds vil jeg anbefale en 16F84 da disse er billige og nemme og arbejde med.

Held og lykke

Det mit spørgsmål gik ud på var mere om hvad jeg skal bruge til at lave mit kreds løb. Hvis nogen af jer ved det. Det med at programmer Pic'en skal jeg nok selv gøre. Hvilken Brænder skal jeg bruge ? Hvilken en brænder er god ?

Har nu købt en VM110 hos Vejle Rs Elektronik.

Så håber jeg på at jeg kan programmere den i Visual Basic

t