Hjælp til Java.

Tags:    java

Hey
Jeg er igang med lidt java med bogen "Java Grundbog i programmering".

Nu er jeg nået til en opgave som jeg ikke kan løser.

Opgave 2.5.2
Skriv et program der indeholder metoden hvor_langt(int hastigehd, int tid).
Metoden skal retunere, hvor langt man er kommet efter tid minutters køresel
med hastighed/km.

Efterprøv programmet med følgende linie:
System.out.println("hastighed = 100 og tid = 60 "
+ hvor_langt(100, 60));

Jeg siger tak på forhånd

Indlæg senest redigeret d. 27.04.2008 15:06 af Bruger #12870
hvis hastighed og tid er givet i samme tidsintervaller f.eks kører 60km i minutet i 10 minutter, så er det bare at gange de 2 tal med hinanden.

return hastighed*tid;

ellers så skal du ændre tidsintervallet på den ene så de kommer på samme tid. f.eks. hvis du har tiden i sekunder men hastigheden i kilometer i timen, kan du convertere hastigheden til at være i sekunder og så gange tiden på.

return hastighed/60/60*tid;

Tak for hjælpen, jeg har lavet opgaven med din hjælp :-).

Jeg er også gået i stå i denne opgave og nu da du har lavet opgaven vil jeg høre om du kan hjælpe mig med mit problem her? Jeg kopierer direkte fra en anden tekst

Hej jeg har et problem med en opgave i bogen. "Java. Grundbog i programmering" Jeg har fået til opgave der siger således.

"Opgave 2.5.2
Skriv et program der indeholder metoden hvor_langt(int hastigehd, int tid).
Metoden skal retunere, hvor langt man er kommet efter tid minutters køresel
med hastighed/km."

Der er et problem med stykket 100/60 derefter * 60. Der siger den at det giver 60, hvilket det jo ikke gør da det burde give 100. Koden ser således ud.
Fold kodeboks ind/udJava kode 

For det første, hvorfor lader du ikke metoden gøre beregningen i stedet, da du har en parameter i metoden som ikke engang bruges, nemlig tid. Jeg har prøvet at lave en løsning du kunne kigge på, som ydermere i mit tilfælde giver det rigtige resultat

Håber du kan bruge det!

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2011 23:07 af Bruger #4487
Den giver nu det den skal, når du siger:

"Der er et problem med stykket 100/60 derefter * 60. Der siger den at det giver 60, hvilket det jo ikke gør da det burde give 100. Koden ser således ud."

100/60 er to heltal divideret med hinanden. I Java vil det altid give et nyt heltal, og her vil det være 1, fordi decimalerne skæres være (100/60=1.6666666666)

Når du derefter ganger 1 med 60 får du 60.

Det er selvfølge korrekt at (1 2/3) * 60 er 100.

t