Fremtid indenfor web

Tags:    snak

<< < 12 > >>

Jeg undrer mig blot lidt over, om der overhovedet er nogen fremtid indenfor computer og webdesign - i betragtning af at man snart sagt kan hente alle mulige software, hvorved websiden nærmest koder sig selv:lol:
Man kan jo også bare downloade et serverprogram til sin linux - og lære PHP, ASP og alle de andre serverscriptsprog. Eller kræver det flere GB RAM at bruge en server..?

Og hvem skriver egtl. den kompiler, hvormed man skal programmere i f.eks. C# ?

Øhmmm...faktisk ku jeg godt tænke mig at vide, om man på webintegrator-studiet lærer at skrive software, som folk selv kan lave hjemmesider i ? Men det ville vel også igen være det samme som at sælge det, man sku leve af...:D

Det er sjovt...faktisk glæder jeg mig rigtigt meget til at få lært C#... men når man kan sidde og lære det der hjemme, kan der vel næppe være meget fremtid i gyldet...

Og det man laver i flash, kan man vel ikke kode manuelt ?

Undskyld alle mine dumme spørgsmål! jeg er lidt grøn - selvom det på den anden side interesseret ad h... til
De sprog jeg er bedst til er, HTML, CSS og JAVASCRIPT

PS: For mig ser det kun ud som om, der er fremtid i at være UDVIKLER. Men ret mig, hvis jeg er forkert på den!

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Webintegratore lærer at designe websider, og at give dem basic interaktivitet.

Fx lærer du at lave en webside, hvor man kan logge ind og skrive en nyhed. Fokuset ligger på, at du skal have en webside. Et værktøj til dette, er at bruge webprogrammering. Så selve programmeringen ikke er fokus, men værktøj. Hvor man på andre, mere videregående uddannelser, der giver større jobmuligheder, men til gengæld kræver mere og tager længere tid, ser programmering som fokus, og så bruger man diverse væktøjer til det.

Alle de ting du downloader, fx phpBB eller <indsæt random CMS her> er jo lavet af folk der laver hjemmesider, på en måde så andre kan bruge dem også. Hvis du lærer at lave gode hjemmesider, kan du også lave sådan nogle ting.

Der er en fremtid i det hele, både i at lave webintegrerede sider, og i at lave webintregrerende programmer. Det hele handler om hvad du selv synes er sjovt.

EDIT: Med det sagt, så ja, der er en fremtid indenfor web. Faktisk er web fremtiden. Vi ser lige nu de første større skridt imod en sammensmeltning af desktop og internet. Med projekter som fx Ulteo, gOS, Google (Docs, GMail etc.) og Adobe Air(og Flex) som nogle af de mest lovende indenfor området.
Webapplikationer er fremtiden, og disse smeltes ind i desktoppen. Om 10 år vil vi ikke kunne se forskel på om en app er lokal eller kører fra en server. På det tidspunkt vil alting være så hårdt blandet sammen, at det ikke giver mening at skelne, anyway.

Webben er fremtiden.

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2008 21:35 af Bruger #8223
Efter hvad jeg ved, så laver Webintegrator kun arbejde der typisk har med Web designin at gøre.

Det med at programmer der generer hjemmesider, bliver typisk lavet af software udviklere.

Så jeg kan altså forstå, at man blir "undervist" meget mere i programmeringssprog på de videregående studier... Eller også gør man det bare lidt mere manuelt på de videregående...

Jeg har bare lidt svært ved at se en fremtid i - kun - at læse webintegrator, da jeg forestiller mig, at man kan lave det samme webhalløj hjemme i stuen som man kan på studiet...
Ellers så må man gøre en xtraordinær indsats som webintegrator-studerende udover det sædvanlige

Så jeg kan altså forstå, at man blir "undervist" meget mere i programmeringssprog på de videregående studier... Eller også gør man det bare lidt mere manuelt på de videregående...

Jeg har bare lidt svært ved at se en fremtid i - kun - at læse webintegrator, da jeg forestiller mig, at man kan lave det samme webhalløj hjemme i stuen som man kan på studiet...
Ellers så må man gøre en xtraordinær indsats som webintegrator-studerende udover det sædvanlige

Det er helt korrekt, at mulighederne er meget begrænsede, hvis din portfolio ikke indeholder andet end en webintegrator-uddannelse. Alt hvad du lærer på den uddannelse, kan du lære fra en/flere håndbøger/guides på nettet, uden videre besvær. På et halvt år kunnne jeg mere om HTML/CSS/PHP, end min veninde har lært på halvandet år på Webintegrator-studiet.

Webintegrator-studiet er først og fremmest tiltænkt folk, uden forudsætninger for videgående uddannelser. Folk uden en studentereksamen, folk der har været ude af arbejdsmarkedet/skolesystemet længe, folk der ikke aner hvad de ellers skal lave, eller folk der bare ikke har evnerne til en videgående uddannelse.

Hvis du har evnerne, modet, overskuddet og overblikket til en videgående uddannelse, er det helt sikkert det du skal. Så er datamatiker(praktisk) eller datalog(teoretisk) det helt rigtige.

Kan man i det hele taget bruge et serverprogram på sin egen linux, når man har 1 GB RAM, eller kræver det meget mere hukommelse ?

Jeg ved godt, at det ville være alt for lidt, hvis man ville ha eget webhotel, som kunderne ku oploade deres webfiler på:B

Kan man i det hele taget bruge et serverprogram på sin egen linux, når man har 1 GB RAM, eller kræver det meget mere hukommelse ?

Jeg ved godt, at det ville være alt for lidt, hvis man ville ha eget webhotel, som kunderne ku oploade deres webfiler på:B

Det kan man sagtens. Det gør jeg selv, og mange, mange andre. Min stationære computer kører en Linux-server. Jeg bruger den primært til backup, og til at have alle mine filer samlet et centralt sted. Den kommer dog også til at hoste min nye blog for fremtiden, når jeg har kodet den færdig.

EDIT: for your information, kan jeg sige at min server har 258mb RAM... Så 1GB er rigeligt. Dog er 258 lidt for lidt, men jeg overlever. :)

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2008 23:38 af Bruger #8223

Jamen, Per, så må du og din veninde jo bare se at få stablet noget på benene, når I nu kan "supplere hinanden" indenfor emnet...:B

web-integrator lære du ikke noget om web-design, kun programmering

Det er meget forkert. Ganske enkelt. 80% af webintegrator-uddannelsen handler om webdesign, grafisk design, fotomanipulation mv. de sidste 20% handler om basic webprogrammering.

Det er meget forkert. Ganske enkelt. 80% af webintegrator-uddannelsen handler om webdesign, grafisk design, fotomanipulation mv. de sidste 20% handler om basic webprogrammering.

Per, jeg ved ikke hvor du har dine informationer fra men det er ikke korrekt.

Jeg blev her i Maj færdig som web-integrator fra medieskolerne i Viborg.

Hovedvægten af uddannelsen er bygget op omkring kodning.

Venligst Lone

<< < 12 > >>
t