Mærkelig forumfejl...

Tags:    php

Hej allesammen!
Jeg er igang med et community og alt kører egentlig rigtig godt! Jeg er nu igang med forummet.
Alt virkede lige indtil jeg lavede nogle få ændringer i mit script. Scriptet udskriver nemlig ikke alle mine forskellige posts (Altså hvis $threadid == '').
Man kan dog se det fra min "overside" hvor der står om seneste tråde, og der kan man klikke og komme direkte ind til tråden.

Det skal lige siges at jeg har droppet en column, men har stdaigvæk efter det oprettet to nye tråde som ikke gider at vise sig... :(

Har desværre set mig nødsaget til at lægge det ud på nettet, og har derfor lige lavet lidt sikkerhed (SOMETHING og TABLE).

BTW: Jeg har også en lille login-bar over min content div (som indeholder dette.) Hvis man logger på imens man ser på en tråd, outputter den ikke noget i "hovedtråden" mens alle svarene stadig er synlige...

ALT ER KLARET, EN DUM FEJL FRA MIN SIDE!!!!

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2008 14:14 af Bruger #11328

Hej Jakob,

Det var da noget af en kode der skal checkes ...

... er du ikke flink at bede den om at udskrive SQL sætningen som du søger efter af data (ikke der hvor den står i koden, men sådan at du kan se hvad variablerne indehioldte).

Med venlig hilsen
Ieet

Så er det klaret... Det var i en af mine querys fejlen bestod.
Jeg prøvede at hente den column jeg lige havde slettet... :P

Hej Jacob,

Super at du har fundet den. Håber rådet om at uskrive SQL'en med en echo/print virkede.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Ja, jeg gentager ofte det samme; uskrive SQL'en og udskriv SQL fejlen.

Kan man sige:
Fold kodeboks ind/udKode 

??? WOW det vidste jeg ikke... Jeg plejer bare at have en OR DIE(mysql_error()); på.. men det andet virker da smart! :)

Hej Jakob,

Nej. Men sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Med venlig hilsen
Ieet

det Ieet siger har lige den ulempe at hvis ikke fjerner det før release så vil brugere se din query hvis den fejler.

Kan selvfølge løses ved at lave en test på en variable/constant som har 2 forskellige værdier afhængig af om det er release eller udvikling og kun udskrive queryen hvis værdien er udvikling.

Hej Nørden,

Korrekt!
Fold kodeboks ind/udKode 

erstattes med
Fold kodeboks ind/udKode 

inden at koden lægges til offentlig benyttelse. Forudsat du ikke er ligeglad med om folk ser dine SQL kald ;)

Med venlig hilsen
Ieet

Eller måske bare man skulle indsætte et debugger check.:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2008 19:04 af Bruger #10216
eller sådan her for at få noget lignende Ieets:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hej Nørden,

Jeg benytter selv noget lignende Gnu's i de projekter jeg får betalinger for. I else skal der udskrives en fejlbesked som en bruger kan benytte - de skal aldrig se en teknisk fejl meddelelse.

Med venlig hilsen
Ieet

t