Upload permissions

Tags:    php

Goddag alle

Jeg har lavet en upload side som virker fint nok på localhost, den er enkelt nok, skal upload billeder og billednavn, men siden jeg uploaded sitet upload side virker ikke.

jeg fik vide at det er fordi permissions er forkert, og det er fint nok, men jeg ved ikke hvordan man ordner det.

er der en der kan hjælpe?

mange tak

Paul.

Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du bruger bare dit FTP program og ændre permissions der.
til 777 (mener jeg det er)
på mappen den skal uploade til :)

Indlæg senest redigeret d. 25.04.2008 10:56 af Bruger #11875
Goddag alle

Jeg har lavet en upload side som virker fint nok på localhost, den er enkelt nok, skal upload billeder og billednavn, men siden jeg uploaded sitet upload side virker ikke.

jeg fik vide at det er fordi permissions er forkert, og det er fint nok, men jeg ved ikke hvordan man ordner det.

er der en der kan hjælpe?

mange tak

Paul.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg ville nok også bruge move_uploaded_file i stedet for copy (bare for en sikkerheds skyld).

Desuden ville jeg vente med at opdatere databasen indtil upload af filen er forløbet til ende, ellers ender du muligvis med en del korrupt data i din database.

Hej Kim

jeg har prøvet at skift permissions med min ftp program, men det ku jeg ikke, men har gjorte det hos min ip host.

brugt også move_uploaded_file i stedet for copy, men det virker stadig ikke.

har du måske en sidste forslag??

Og JT....sorry

Hej Kim

jeg har prøvet at skift permissions med min ftp program, men det ku jeg ikke, men har gjorte det hos min ip host.

brugt også move_uploaded_file i stedet for copy, men det virker stadig ikke.

har du måske en sidste forslag??

hmm... Du er sikker på at "../billeder/" ikke skal være "./billeder" (eller bare billeder/)?

t