opdatering ved hver opdatering

Tags:    php

Når jeg har tilføjet noget til sqlen så istedet for at vise det med det samme (når der er rettet noget) så viser den det gamle i et par minutter også viser den det nye, hvordan kan man få den til at have opdateret det hele når man har redigeret?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
F5 hvis det ikke virker, er den gal med din kodning, og så kan vi ikke hjælpe dig uden at se noget kode

1.
Fold kodeboks ind/udKode 

Fjern alle de slect databse.
du bruger den samme databse så ingen grund til at lade den vælge en ny hele tiden.

Glemte lige et link til min side(hvis det kan hjælpe) http://dipiniti.dk/Hogwarts/media/cms

MIn index ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Skal lige siges det er lavet via DW

og skriv dem da i 1 query:

SELECT navn,topid FROM Cms_indhold WHERE topid BETWEEN 1 AND 5 ORDER BY topid ASC

det der med at vælge databasen gælder også i resten af koden.

Indlæg senest redigeret d. 24.04.2008 14:35 af Bruger #5620
^^ Ups ja dem var der også :P

Det skulle da få den til at virke bedre :P
ved så ikke om det løser problemet, men din databse bliver ikke træt at alle de selects :P

Det er lavet på den måde fordi de vises 3 forskellige steder eller kan man godt løse det med en enkelt? altså kun en query der hedder:
Select navn, topid FROM cms_indhold WHERE topid BETWEEN 1 AND 5 ORDER BY topid asc

Hvor det alligevel vises

navn1 | Navn2 | Navn3 | navn 4 | navn 5

?

selv om den er godt skjult kan jeg da se at du har lavet en do while løkke, så du burde kunne finde ud af at lave det andet. Iøvrigt skal du efter min mening holde dig langt fra do while løkker, brug while løkker i stedet

ved do while bliver du nød til at gøre:
data=førstedataelement
do{
gør noget med data
}while(data=næstedataelement

mens me while er det bar
while(data=næstedatalement){
gør noget med data
}

t