Ny harddisk

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Min 80 gb harddisk er alt for lille til mit forbrug, så overvejer lidt at særre en større i. Men er lidt i tvivl om jeg selv tør gøre det. Men det er vel bare noget med at trække stikket ud af den gamle harddisk og sætte den nye i, istedet?

Det jeg enlig ville spørge om er om hvad man skal kikke efter. Er der ikke noget med at der er forskellige størrelser af harddiske. I en stationær er det så lige meget hvilken man vælger? Eller skal jeg bare finde den samme størrelse som den jeg allerede har i? Skal man åbne kabinettet og kikke på selve computeren for at finde ud af hvad den har?
Og til sidst, er det så ikke btw. muligt at have 2 fysiske harddiske i sin computer, som så har vær sin partition? Hvordan det?

Kan være jeg skal have den hen hos min computer tekniker.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay. Ej... Det er gjort mig endnu mere forviret i selve købet af harddisken. Tror jeg tager min gamle harddisk ud og invisterer mig et eksternt harddisk boks til den. (Så har jeg 2 eksterne, men fuck det).

Men jeg er altså blevet helt vild forviret over det der med Peta og sata. Hvad skal jeg vælge af dem? Er der ingen tvivl om at det skal være en 3.5 Hardisk jeg skal have? Hvis det er at jeg kun vil bruge 1 harddisk, så er det bare at udskifte den, og så selvfølgelig sørge for at den står på master

1. Sata er bedre end Pata. Hvis du kan køre Sata bør du køre det, men det er ikke vigtigt.
2. Hvis din computer er stationær er der 99% chance for at det er et 3.5" drev.
3. Hvis det er en Sata harddisk eller hvis du kun vil have én pata harddisk i computeren behøver du faktisk ikke at bekymre dig om master/slave settings.

Kanon folkens. Har nu fået sat en ny harddisk i min computer. Gik i Zitech og købte en 320 gb harddisk, pata og 3.5, som jeg forstod var det jeg skulle bruge, efter at have kikket på ledningerne. Tog Havde lidt nogle problemer, da jeg, da jeg pillede med computeren åben bart havet kommet til at rive nogle ledninger løse, men nu køre det hele perfekt. Og så har jeg en dejlig 80 gb harddisk liggende, som jeg kan sætte ind i en ældre computer jeg har liggende :P

Tak for hjælpen :P

<< < 12 > >>
t