Typo3 vrs Joomla

Tags:    diverse

øh ja, rimelig almindelig dumt spørgsmål som man sikkert har hørt mange gange før.

Men er der nogen der ved om der er nogen fordele eller ulemper ved Typo3 overfor Joomla?

Vi står og skal investere tid i at uddanne folk i enten Typo3 eller Joomla og jeg har ingen anden reference end at det ene er dansk og bruges af mange og det andet er amerikansk og bruges af mange.

Det virker dog ikke som om at det er så let at komme til components ved Typo3?

Din ærlige mening?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jakob: Kender du til Typo3? :)

Jeg vil sige, at Typo3 langt overgår Joomla når vi snakker om kvalitet - Typo3 er langt mere professionelt udfört. Dog vil det for langt de fleste mennesker väre overkill at bruge Typo3, da Typo3 kräver ret specifikke indstillinger i serveren, hvor Joomla er noget mindre krävende, og generelt lettere og hurtigere at sätte op.

Hvis det er til et hobby/semi-professionelt site, er Joomla helt fint. Men hvis det er til noget top proft og gennemfört, så er Typo3 vejen.

Personligt ville jeg vælge Joomla! da de:
Har et dansk UI.
Har et let tilgængeligt UI
Og har den flotteste Hjemmeside :P

Det skal helst være så proft som muligt, uden at det bliver noget hvor vi hele tiden skal have PHP-folk indover..

Hvordan med plug-ins, Per kender du noget til det? er det sværere at skaffe dem til Typo3? eller der må jo være et større community til Joomla.. eller det er der måske ikke?

Er det nemmere for en PHPkoder at finde vej i Typo3 end i Joomla, jeg har hørt at koden i Joomla er vildt rodet..

Jeg må indrömme, at jeg ikke har alverden til erfaring med nogen af systemerne, så mängden af plugins skal jeg ikke kunne angive - jeg har gjort et overfladisk bekendtskab med begge, og ellers researchet mig frem til diverse informationer. Jeg har ikke kigget på Typo3's kode, men Joomlas kan under ingen omständigheder anbefales det sarte öje.

Communitiet omkring Joomla er ganske rigtigt også större end omkring Typo3, så sandsynligheden for at finde folk der kan det, er större.

oki 1000 tak for svar, jeg lader lige tråden hænge en dags tid :-)

Nå nu har jeg siddet og læst nogen anmeldelser på http://www.opensourcecms.com/

og der står at Typo3 er hammersvært at lære selv for garvede programmører. Der er bla. en programmør som skriver at han fandt aldrig helt ud af det. En anden skriver at der bruges et sprog som hedder TypoScript, som erstatter PHP, det synes jeg da lyder som overkill! (som du siger).
Anyway vi snupper Joomla!, fordi det har et Dreamweaver plug-in. Med chance for at være uprofessionel ;-)

hva faen man er vel kun designer. tak for svarene.

t